כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נאום השפנים 2

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין: "לדאבוננו ילדים לא יודעים מה זה שמע ישראל"

מנהיג הציבור הליטאי הגרי"ג אדלשטיין התבטא בכאב לב על הילדים החילונים שלא יודעים לדאבוננו מה זה 'שמע ישראל' וחסר להם בחינוך ובאידשקייט, נאום שהזכיר את מילותיו הכואבות של מרן ראש הישיבה הרב שך זצ"ל ב'נאום השפנים'. צפו בוידאו בלעדי ל'בחדרי חרדים'

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין: "לדאבוננו ילדים לא יודעים מה זה שמע ישראל"
הגאון רבי גרשון אדלשטיין צילום: שוקי לרר

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין נשא אתמול (שלישי) משא מיוחד במעונו בהשתתפות גדולי ישראל. הגרי"ג נשא דברים על מצב הדור אצל אחינו החילונים שילדיהם מתחנכים בלי לדעת דבר על אידישקייט, וזעק איך יש ילדי ישראל שלא יודעים מה זה שמע ישראל?! נאום שהזכיר את דבריו של מנהיג הציבור החרדי מרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל ב'יד אליהו' בשנת תשמ"ט ימי הקמתה של תנועת 'דגל התורה' אז כונה הנאום 'נאום השפנים'.

'בחדרי חרדים' עם דבריו המלאים של ראש הישיבה: "חבל שיש לדאבוננו, ילדי ישראל, שלא מקבלים חינוך, חינוך של יהדות, חינוך של אמונה, מה זה שמע ישראל, מה זה אהבת תורה, מה זה יראת שמים, לדאבוננו יש כאלה ציבור שהם צריכים, חסר להם כל החינוך של אידישקייט".

ראש הישיבה הוסיף ואמר כי "על זה יש תפילות, יש תפילות בנוסח התפילה מבקשים השיבנו אבינו לתורתך, על כל כלל ישראל מבקשים רחמים, ותפילה זה דבר שיכול לעזור, זה תלוי גם בזכויות, בזכויות של מי שצריך לחזור בתשובה, אבל יש תפילה, השיבנו לתורתך וקרבנו לעבודתך והחזירנו בתשובה שלמה לפניך, על כל כלל ישראל מבקשים רחמים כל יום שלוש פעמים ביום, מבקשים רחמים".

נאום השפנים הרב אדלשטיין הרב גרשון אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד