י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מידע מציל חיים

ארגון יהודי מנע רצח של חבר פרלמנט על ידי איש ימין קיצוני

מתקפת טרור פוטנציאלית נגד חבר פרלמנט מהלייבור בליברפול בבריטניה, סוכלה הודות לארגון בטחון יהודי. לאחר פרסום האיום באינטרנט, זוהה הקיצוני האנונימי מבריטניה על ידי מנתחי מודיעין מהארגון הביטחוני היהודי הבריטי CST

ארגון יהודי מנע רצח של חבר פרלמנט על ידי איש ימין קיצוני
איאן בירן צילום: פייסבוק

חבר הפרלמנט איאן ביירן, המייצג את אזור הבחירה של מערב דרבי בליברפול, אמר כי "איש ימין קיצוני שפרסם איומים שפלים נגד יהודים באתרים קיצוניים, הכריז שסר דיוויד איימס לא יהיה חבר הפרלמנט האחרון שנרצח".

בהצהרה שפורסמה ביום רביעי, הוא טען שהאדם שאיים עליו תועד מחוץ למשרדו בדרבי. כזכור, חבר הפרלמנט הבריטי דייוויד איימס נרצח באוקטובר האחרון בדקירות בזמן שקיים מפגש עם בוחרים בלפיירס שבליי-און-סי בדרום-מזרח אנגליה.

לאחר פרסום האיום באינטרנט, זוהה הקיצוני האנונימי מבריטניה על ידי מנתחי מודיעין מהארגון הביטחוני היהודי הבריטי CST. כך דווח העיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle. צוות CST הצליח לצרף פיסות מידע ממקורות מקוונים שונים כדי לזהות זהות ומיקומו של העבריין.

לאחר שגילו את האיום המרומז נגד איאן בירן, הארגון העביר את כל המידע הרלוונטי למועצת המנהיגות היהודית שיצרה קשר עם משרדו. כעת נפתחה חקירת משטרה בנושא האיומים. בירן אמר: "אני רוצה להביע את תודתי הכנה לארגונים מהקהילה היהודית שהביאו לי את המידע על האיום הזה וליחידה ללוחמה בטרור, התמיכה שלהם הייתה מצוינת לאורך הפרק המדאיג הזה, כמו גם זו של המשטרה שהציעה הנחיות אבטחה כדי לעזור להרגיע את הפחדים האמיתיים שלנו".

חבר הפרלמנט אמר שהוא יתחיל מחדש פגישות פנים אל פנים עם תומכים במחוז הבחירה שלו בספטמבר, אבל אבטחת הצוות שלו תהיה מעל הכל.

חבר הפרלמנט מודה במכתב לארגון היהודי

מנהל המדיניות של CST, דייב ריץ', אמר לעיתון שהארגון חשף את האיום כחלק מהעבודה המתמשכת שלהם בניסיון לאתר ולזהות אנשים שעשויים לתכנן מתקפה נגד יהודי בריטניה. "יש לנו צוות מומחה ותוכנה לעבודה הזאת, ואנו מדווחים באופן קבוע על אנשים למשטרה, חלקם נמצאים כעת בכלא", אמר. "למרות שהמיקוד שלנו הוא מניעת התקפות על הקהילה היהודית, במהלך העבודה הזו אנו נתקלים באיומים על אחרים, כי האנשים שרוצים לגרום נזק ליהודים לרוב שונאים מיעוטים אחרים ומהווים סכנה לחברה הרחבה".

בריטניה משטרת בריטניה ימין קיצוני אנטישמיות בבריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד