כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בצע כסף

משפחות שכולות זועמות על הנסיך שלקח כסף מאחיו של בן לאדן

לאחר שנחשף השבוע כי קרן הצדקה האישית של הנסיך צ'ארלס, קיבלה 1.2 מיליון דולר ממשפחתו של אוסמה בן לאדן, משפחות שכולות מ'אסון התאומים' כועסות ותמהות אם הנסיך ראוי אי פעם להיות מלך

משפחות שכולות זועמות על הנסיך שלקח כסף מאחיו של בן לאדן
אילוסטרציה צילום: Pixabay

יורש העצר הבריטי והמלך העתידי, קיבל תרומה גדולה עבור קרן הצדקה שלו ב-2013 ממשפחתו של הארכי טרוריסט אוסאמה בן לאדן ומשפחות הקרבנות זועמות מאד. "אני לא חושב שהוא צריך להיות המלך של שום דבר", אמר ל'ניו יורק פוסט' ג'ים רייצ'ס - שאיבד את בנו הכבאי בן ה-29, ג'ימי רייצ'ס, בפיגוע. "הוא לוקח את כספו, אני עצבני, הוא צריך לשים את עצמו בנעליים שלי. אם זה היה בנו שמת במרכז הסחר העולמי, הוא היה שונה לחלוטין".

הנסיך צ'ארלס, בן ה-73, נפגש עם בכר ושפיק בן לאדן, אחיו למחצה של אוסמה בן לאדן, בלונדון ב-30 באוקטובר 2013, כדי לתווך את התרומה לקרן הצדקה שלו, כך דיווח ה'סאנדיי טיימס' הלונדוני.

"אני באופן אישי מופתע שמישהו ייקח כספי דם הקשורים לאדם האחראי לרצח 3,000 חיים", אמרה מוניקה איקן, שבעלה מייקל פטריק איקן מת במגדלי התאומים ב-11 בספטמבר. "זה מזעזע וגורם לעור שלי להתגרד, לעולם לא אסע לאנגליה, חשבתי שהם בעלי ברית שלנו אבל לא אתמוך במה שהוא תומך". באותו אופן, הוסיף איקן, "צ'ארלס צריך להתרחק ממוזיאון הזיכרון ל-11 בספטמבר, המשפחות יהיו בסערה אם הוא ילך לשם".

על פי הדיווחים, יועציו של הנסיך צ'ארלס הזהירו אותו מפני זעם ציבורי אם הידיעה על העסקה תדלוף. אבל גורדון הברמן, שבתו אנדריאה לין הברמן נספתה בפיגוע במרכז הסחר העולמי ב-2001 בזמן שהייתה בנסיעת עסקים ראשונה לניו יורק, תוהה אם האחים בן לאדן באמת רצו שהחדשות ייצאו החוצה.

"אני לא מאמין ששני האחים מעורבים בפעילות טרור, זה כנראה נתרם כדי לנקות את עצמם, אבל ארגון הצדקה היה צריך לדחות את זה", אמר הברמן, נשיא לשעבר של מרכז ויסקונסין לפיגועי 9/11. "זה עם טעם גרוע ואני מאוכזב עמוקות. זה כואב לכולנו".

לבן איגלסון, אביו של ברט שנהרג באסון התאומים, יש רעיון איך צ'ארלס יכול לפצות על הטעויות שלו. "הוא צריך להחזיר את הכסף ולהיחקר לגבי כל כסף אחר שהוא קיבל ממקורות כאלה", אמר איגלסון. "אני חושב שזו שאלה טובה אם צריך להפוך אותו למלך או לא. אולי אי קבלת המלוכה תהיה תוצאה של החקירה".

"לקיחת הכספים", הוסיף איגלסון, "ממחישה את החיים שאבדו ב-11 בספטמבר והחיים שאבדו באמצעות מימון טרור". כבאי לשעבר, ג'ים רייצ'ס, אמר כי הוא "אסף חלקי גופות במשך שמונה חודשים במרכז הסחר לאחר ה-11 בספטמבר". כפי שהוא רואה זאת, "זה הכל על חמדנות ונכונות לקחת כסף מכל אחד. זה דבר נורא. לקחת את הכסף הזה מלכלך אותם".

"למשפחת המלוכה,, הוסיף רייצ'ס, "יש כסף ובכל זאת הם מכרו את עצמם, שלושת אלפים בני אדם מתים בגלל המתקפה שתכנן בן לאדן, ואתה לוקח כסף מאחיו של האיש הזה? זה חבל וזה נורא".

אוסמה בן לאדן הנסיך צ'רלס קרן צדקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד