כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
בעל ה"מנחת משה"

הלם באנטוורפן: הרב של באבוב נפטר בפתאומיות

אנטוורפן החרדית אבלה על הסתלקותו של רב קהילת באבוב בעיר הגאון רבי משה אליקים בריעה הלברשטאם זצ"ל בעל מחבר ספר 'מנחת משה' שהלך לעולמו בגיל 80 בפתע פתאום. היום הוא יובא למנוחות

הלם באנטוורפן: הרב של באבוב נפטר בפתאומיות
הגאון רבי משה אליקים בריעה הלברשטאם זצ"ל צילום: מרדכי זאב שוומנפלד

ברוך דיין האמת: מאנטוורפן שבבלגיה מגיעה הידיעה על פטירתו אמש (רביעי) של הגאון רבי משה אליקים בריעה הלברשטאם זצ"ל רב חסידי באבוב בעיר ובעל מחבר ספר 'מנחת משה' שהלך לעולמו בפתע פתאום והוא בן 80 בפטירתו. 

הגר"מ הלברשטאם זצ"ל נפטר בפתע פתאום, למרות חולשתו הגדולה המשיך בעבודת ה' ובהנהגת בית מדרשו עד סמוך לפטירתו ממש, אמש הוא התמוטט ונפטר לבית עולמו בפתע פתאום. 

הוא בנו של הרה"ח ר' ברוך אברהם הלברשטאם זצ"ל מבארדיוב, ובנו של רבי נפתלי צבי אונגר הלברשטאם זצ"ל שהיה חתנו של רבי משה מבארדיוב בנו של האדמו"ר רבי ברוך מגארליץ שהיה בנו של הרה"ק בעל ה'דברי חיי'ם מצאנז זצ"ל וחתן ה'ייטב לב' מסיגעט זצ"ל. 

בשמחת הברית נקרא על 'משה אליקים בריעה' על שם זקנו מדאמבראווא ולמעלה בקודש רבי משה אליקים בריעה מקוזניץ שהיה בן המגיד מקוזניץ זצ"ל. רבי משה זצ"ל היה חתנו של הרה"צ רבי ישכר בער לייפער זצ"ל. 

היה דמות מוכרת מאוד, בעל חסד עצום ודמות נערצת בקרב כל תושבי העיר אנטוורפן. זכה לכבוד גדול בחצר הקודש באבוב כשפקד את חצרו של הרבי בחגים ובמועדי ישראל. היה  קשור לאדמו"רים מבאבוב זצ"ל ויבלחט"א האדמו"ר מבאבוב שליט"א.

הלם ותדהמה באנטוורפן מהסתלקותו הפתאומית של הרב זצ"ל שהיה נואם בחסד עליון בעשרות מעמדים וכינוסים בעיר, לצד זאת שהיה תלמיד חכם עצום והיה בוחן בביתו תלמידים. חיבר את הספרים 'מנחת משה' ב' כרכים. 

בקהילה באנטוורפן מציינים שמדובר בשבר על שבר לאחר פטירתו השבוע של גאב"ד 'העדה החרדית' הגרי"ט וייס זצ"ל ששימש כרב באנטוורפן במשך שנים רבות. 

מסע הלוויה הבוקר (חמישי) בשעה 11:45 מבית המדרש 'בית שאול' דחסידי באבוב באנטוורפן ובשעה 13:00 מבניין קהילת מחזיקי הדת. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

אנטוורפן באבוב הרב משה הלברשטאם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד