כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לקראת ימי בין הזמנים

נשיא המועצת במכתב חיזוק: "לא ייתכן שיעבור יום אחד ללא לימוד תורה"

הבוקר מתפרסם מכתבו של ראש הישיבה חכם שלום כהן לקראת ימי בין הזמנים, בקריאה לקבוע סדרי לימוד, לנצל את הזמן לחזור על הלימוד וללמוד דברים חדשים, ולקדש שם שמים. המכתב המלא

נשיא המועצת במכתב חיזוק: "לא ייתכן שיעבור יום אחד ללא לימוד תורה"
נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן צילום: Aharon Krohn/Flash90

לקראת ימי 'בין הזמנים' הבעל"ט, יוצא ראש הישיבה חכם שלום כהן נשיא מועצת חכמי התורה בקריאה קדושה אל בני התורה, בני הישיבות ואברכי הכוללים – המתפרסמת הבוקר בשער עיתון 'הדרך' - להתחזק בעסק התורה ולהקפיד על סדרי לימוד קבועים גם בימי 'בין הזמנים'. כמו כן מעורר מרן רה"י שליט"א בדבר החובה לקדש שם שמיים ברבים בכל מקום ומקום.

במכתב קודשו המופנה "אל בני התורה היקרים המסולאים בפז, ה' עליהם יחיו", כותב ראש הישיבה: "באתי בזאת בקריאה של חיבה לקראת ימי 'בין הזמנים', בהיות והתורה היא מהדברים הצריכים חיזוק באופן תדיר, ואין מזרזין אלא למזורזין, ובפרט בימים אלו אשר לדאבון לב רבים קמו עלינו מבית ומחוץ, ומנסים להצר את רגלי לומדי התורה, שומה עלינו להתחזק ביותר".

ראש הישיבה מעורר במכתבו: "הנה ימי 'בין הזמנים' נועדו על מנת לאפשר את החלפת הכוחות, כדי לשוב ביתר שאת וביתר עוז לשקוד על תלמודכם, אך בוודאי כי גם מנוחה זו צריכה להיעשות כדרכה של תורה, כיאה וכיאות לבני התורה בסדר ובמחשבה תחילה.

"ולא ייתכן שיעבור על האדם יום אחד ללא לימוד התורה, שחלילה לא יהיה בבחינת 'אם תעזבני יום –יומיים אעזבך', והמנצל את זמנו ב'בין הזמנים' יכול להספיק הן לחזור על תלמודו והן ללמוד בחלקי התורה שאינם נלמדים במהלך השנה. וכבר מילתנו אמורה כי המנצל זמנים אלו יכול לזכות לכתרה של תורה ולהיות תלמיד חכם אמתי".

בהמשך המכתב מוסיף חכם שלום כהן: "ובזמנים אלו שכל אחד שב לביתו ולמקומו, מתחזקת חובת קידוש ה' בכל הנהגותינו והליכותינו בבית ובחוץ, וכל אחד יקפיד שיהא שם שמיים מתאהב על ידו".

את מכתבו חותם ראש הישיבה בברכת כהן גדול באהבה: "יהי רצון שיהפוך הקב"ה ימים הללו לימי ששון ושמחה, ונזכה לביאת גואל צדק ולבניין ירושלים בב"א".

בחתימת המכתב הוסיף ראש הישיבה בכתב ידו: "הכותב וחותם לכבוד מקדש ישראל בבין הזמנים".

חכם שלום כהן בין הזמנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד