י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לאחר הסערה הגדולה

מינוי חדש בחברת לופטהנזה: מניעת אפליה ואנטישמיות

בעקבות הסערה שקמה לאחר שאנשי החברה מנעו מקבוצת יהודים חרדים מניו יורק לעלות על טיסת המשך מגרמניה להונגריה, הודיעה החברה על איוש תפקיד מיוחד למניעת מקרים דומים

מינוי חדש בחברת לופטהנזה: מניעת אפליה ואנטישמיות
מטוס לופטאנזה צילום: Pixabay

חודשיים לאחר הסאגה שאנשי החברה מנעו מקבוצת יהודים חרדים מניו יורק לעלות על טיסת המשך מגרמניה להונגריה, הודיעה חברת לופטהנזה, על הקצאת תפקיד מיוחד בחברה למניעת אפליה ואנטישמיות. עם זאת חקירה פנימית של החברה הגיעה למסקנה כי "לא היה מניע אנטישמי באותה מקרה".

בתגובה להודעה אמרה גבורה ליפשטד, השליחה המיוחדת של משרד החוץ האמריקני לאנטישמיות, כי תיפגש עם ראש קבוצת לופטהנזה העולמית, לדון בהאשמות של אנטישמיות נגד חברת התעופה. "קשה להאמין, אבל לעתים קרובות מדובר בבורות שמקורה בתפיסות מסוימות, אולם הבורות הזו נובעת מאופי אנטישמי", אמרה.

כזכור, הפרשיה החלה לאחר שאחד הנוסעים או יותר, סירבו להישמע לנהלי החברה בטיסות ולעטות מסכה, מה שהביא לתגובה לא מידתית וגזענית: כל 130 הנוסעים החרדים לא הורשו לעלות על טיסת ההמשך. לצורך כך הזעיקו אנשי החברה שוטרים חמושים שמנעו את עלייתם למטוס.

דיילת קרקע הסבירה את המניע לעיכוב, בדבר המקומם: "היהודים הם שעשו את הבעיות על הטיסה ולכן כל היהודים מ-JFK לא רשאים להמשיך לטוס". בהצהרה שפרסמה חברת התעופה הגרמנית, לופטהנזה, נאמר כי היא "מצטערת על הנסיבות סביב ההחלטה להדיר נוסעים" מהטיסה.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בחודש מאי האחרון עלו אלפי יהודים עלו לקברו של ר' שעיה מקרעסטיר, שביום ג' באייר חל יום השנה פטירתו. בשנת 2020 הקורונה מנעה מאנשים לנסוע, ובשנה שעברה נדרשו אישורים מיוחדים להגיע לקבר. עם פתיחתה מחדש של אירופה לאחר הקורונה, היה ביקוש עצום, ויהודים מילאו מטוסים בחברות תעופה רבות כדי להגיע לקרעסטיר בהונגריה.

חברת לופטהנזה דורשת לחבוש מסכות כירורגיות או מסכות N95 בטיסות, וחילקה מסכות לכל מי שלא היה לו מסכה או שהיה לו רק מסכת בד בעת העלייה למטוס. על פי הדיווח, הדיילים הזכירו מדי פעם לאנשים לעטות מסכה, אך לטענת נוסעים רבים, לא היו תקריות מיוחדות בטיסה, למעט מקרה בודדים. כמה מהנוסעים אמרו שאין אכיפת מסכות במחלקה הראשונה ושאחת הדיילות במחלקה הראשונה לא לבשה מסכה במשך רוב הטיסה. נוסעים במחלקה ראשונה לא לבשו מסכות במשך רוב הטיסה ולא התבקשו לעשות זאת.

משיחה עם כמה נוסעים במחלקת תיירים, נראה כי היו כמה בעיות בודדות במחלקת תיירים, הן בקרב היהודים והן בקרב לא-יהודים. אבל לא ברור מדוע אותם נוסעים מעטים בלבד לא נענשו כפי שהיה קורה ברוב חברות התעופה בעולם. מה שקרה אחר כך היה שערורייתי. רק יהודים חרדים סורבו לעלות לטיסות ההמשך שלהם, בעוד שללא-יהודים מהטיסה לא היו בעיות. והחברה הודתה בתיעוד כי כל היהודים ייענשו ולא יוכלו לטוס באותו יום עם החברה.

חלק מהנוסעים החרדים הדגישו כי הם לא חלק מאף קבוצה, וכי הם קנו את הכרטיסים לבד, אך את החברה זה לא עניין, "אתם מניו יורק, אז כל מי שהגיע לשם לא יכול לטוס היום להונגריה" כך בתיעוד נראית אומרת מפקחת הטיסה.

לופטהנזה אנטישמיות בגרמניה קרעסטיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד