י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ממשיכים להיערך להסלמה

שר הביטחון באיום חריף על ראשי ארגוני הטרור: "זמנכם קצוב, האיום יוסר"

בצה"ל ממשיכים להיערך להסלמה בדרום, ובמערכת הביטחון מקיימים הערכות מצב מעת לעת, ברקע החשש מפיגוע של הג'יהאד האסלאמי | אחת כזו קיים הבוקר שר הביטחון בפיקוד דרום ואיים: "זמנכם קצוב. האיום יוסר בדרך זו או אחרת" | כל הפרטים והתיעודים מהדרום המתוח

שר הביטחון באיום חריף על ראשי ארגוני הטרור: "זמנכם קצוב, האיום יוסר"
חסימת כבישים בדרום צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בצה"ל ממשיכים לתגבר כוחות בגבול רצועת עזה לקראת אפשרות של הסלמה בדרום. בינתיים, גם היום (שישי) נמשך המצור על חלק מיישובי עוטף עזה, שהחל מאז מעצרו של ראש הג'יהאד האסלאמי ביהודה ושומרון, בסאם א-סעדי. הבוקר קיים שר הביטחון, בני גנץ, הערכת מצב במפקדת פיקוד הדרום, במהלכה שיגר איומים חריגים לעבר ראשי ארגוני הטרור ברצועה. גנץ שב על ההצהרה של גורמים בישראל שהבהירו כי המצב הנוכחי לא צפוי להימשך עוד זמן, וכי צה"ל עשוי ליזום פגיעה במחבלים במטרה לסיים את המתיחות. "המשימה שלנו היא להבטיח שהמתיחות נגמרת והשגרה חוזרת", אמר גנץ.

הערכת המצב בראשותו של גנץ התקיימה בהשתתפות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ, רונן בר, מפקד פיקוד הדרום, האלוף אליעזר טולדנו ומפקד אוגדת עזה, תא"ל נמרוד אלוני. "אנחנו נמצאים בשגרה מתוחה בדרום", אמר שר הביטחון. "הגעתי לכאן היום בכדי לקיים הערכת מצב ולהיערך לפעולות שיביאו להסרת האיום מאזור עוטף עזה בהתאם לשיקולים המבצעיים של מדינת ישראל. אני מבקש להתחיל בכך שאני מחזק את תושבי העוטף כולם. יש למדינת ישראל אחריות גדולה להגן ולשמור עליהם".

שר הביטחון המשיך ואיים על ארגוני הטרור ברצועת עזה: "לאויבינו בכלל ולראשי החמאס והג'יהאד האיסלאמי אני אומר בצורה מפורשת – זמנכם קצוב. האיום יוסר בדרך זו או אחרת. המצב שבו טרוריסטים חסרי אחריות, שחלקם בכלל לא נמצאים באזור, לקחו את תושבי עזה כבני ערובה יחזור ויפגע בהם. מי שגוזל את פרנסתם של 14 אלף פועלים, גורם לסחורה חקלאית להירקב במעברים, ומביא למחסור בחשמל ובמזון – פוגע קודם כל בתושבי עזה והוא שישא באחריות".

"צה"ל, שב"כ וכוחות הביטחון כולם נערכים לכל פעולה שתידרש, בכל חזית מהדרום, המרכז והצפון. נמשיך בפעילות המבצעית בכל הגזרות, ככל שיתבקש", הוסיף גנץ. "אני מבקש גם להגיד למדינות העולם, במיוחד לאלו המעורבות במתרחש בעזה – מדינת ישראל נוהגת באיפוק שנובע מעוצמתה, ותפעל מתוך עוצמה פנימית וחיצונית, בכדי להחזיר את החיים בגזרה לשגרה מלאה. איננו ששים אלי קרב – אך גם איננו מהססים לצאת אליו אם נידרש. מדינת ישראל וצה"ל ימשיכו לפעול מתוך הבנה מלאה של השליחות שאנו נושאים על כתפינו - להגן על יישובי ותושבי הדרום. להגן על אזרחי ישראל כולם".

כבישים חסומים הבוקר. צילום: פלאש 90.

תושבי עוטף עזה נכנסו היום ליממה הרביעית תחת מגבלות משמעותיות בשל האיום מצד ארגון ארגון הג'יהאד האסלאמי והחשש מפני פיגועי נ"ט וצליפה. בתום הערכת מצב הוחלט כי חסימות הצירים יישארו גם היום, וייתכן שלאורך כל סוף השבוע. בישראל אמנם העלו את רף האיומים, אך לפי שעה נראה כי המתיחות רחוקה מסיום.

תושבי העוטף, שחלקם נתונים תחת סגר כמעט מוחלט, הביעו את זעמם על התנהלות הממשלה. אמש נועד הרמטכ"ל אביב כוכבי עם ראשי הרשויות בדרום, שיעבירו לו את תחושות התושבים. ראש עיריית שדרות אלון דוידי נטש במהלך הדיון למשך מספר דקות, בתגובה להתנהלות מול הרצועה. "מחבלים צריך לחסל ואיומים צריך לנטרל", אמר דוידי.

מערכות כיפת ברזל הבוקר בדרום | צילום: תומר נויברג, פלאש 90.

גם ראש הממשלה, יאיר לפיד קיים הערכת מצב ביטחונית בנוגע למצב בעוטף עזה. "תושבי העוטף, ביטחונם ואיכות חייהם בראש סדר העדיפויות שלנו. אנו פועלים להחזיר אותם לשגרת חייהם במהירות האפשרית. זו האחריות שלנו", אמר לפיד בתום הדיון.

הערכת מצב מתיחות בדרום בני גנץ חסימות כבישים עוטף עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד