י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מבצע 'עלות השחר' | מתעדכן

מאות רקטות נורו לדרום ולמרכז; דיווחים בעזה: בכיר נוסף חוסל

למעלה מ-350 רקטות נורו לעבר יישובי הדרום והמרכז מאז שהחל מבצע 'עלות השחר'  | הערב נורה עוד מטח לעבר תל אביב וערים נוספות בגוש דן | הערכות: צה"ל חיסל את חאלד מנסור, מפקד הג'יהאד האסלאמי בדרום הרצועה. צה"ל: הילדים בג'באליה נהרגו כתוצאה משיגור כושל

מאות רקטות נורו לדרום ולמרכז; דיווחים בעזה: בכיר נוסף חוסל
תקיפה בעזה צילום: Attia Muhammed/Flash90

אמש (שישי) סמוך לשעה תשע בערב, החל ארגון הג'יהאד האסלאמי לשגר מטחי רקטות לעבר יישובי העוטף, ערי הדרום ובהמשך אף למרכז הארץ. הירי מהרצועה נמשך לאורך היום. במקביל, צה"ל המשיך לפגוע באתרים ומתקנים של הג'יהאד האסלמי ברצועה. במהלך היום פגע צה"ל בבניין של הארגון בן חמש קומות. הערב ירה הג'האד מטחי רקטות לעבר תל אביב. אזעקות נשמעו גם בראשון לציון, חולון ובת ים. במקביל לניסיונות המתווכים להביא להפסקת אש, הקבינט המדיני ביטחוני צפוי להתכנס הערב בקריה בתל אביב.

לפי צה"ל, 350 שיגורים זוהו מרצועת עזה לעבר ישראל מאז שהחל המבצע. מערכת כיפת ברזל עומדת על 96% הצלחה מבחינת יירוט הרקטות. אחת מהרקטות פגעה בצהריים פגיעה ישירה בבית בשדרות. בני המשפחה לא נפגעו לאחר שהספיקו להגיע בזמן למרחב המוגן. למרות הפצרות אנשי הג'יהאד האסלאמי לארגון חמאס שיצטרף ללחימה מול ישראל, בארגון בוחרים להישאר בצד ולהסתפק בהצהרות פושרות על מגעים לרגיעה.

בפיצוץ שאירע הערב במחנה הפליטים בג'באליה, נהרגו לפחות שישה בני אדם, ביניהם שלושה ילדים. בתחילה נטען כי הפיצוץ אירע כתוצאה מתקיפת צה"ל, אך נבדק לפי בדיקה של מערכת הביטחון, שיגור כושל גרם להרוגים הרבים. במקביל צה"ל תקף את ביתו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, חאלד מנסור, המשמש כמפקד הארגון בדרום הרצועה. לפי חלק מהדיווחים בעזה, הוא נהרג בתקיפה. גם במערכת הביטחון מעריכים כי הוא חוסל.

עדכונים שוטפים>

23:30 - ראש אגף מבצעים בצה"ל: "כל ההנהגה הצבאית של הג'יהאד - סוכלה".

23:00 - לפיד בישיבת הקבינט: "ישראל תמשיך לפעול ללא היסוס כדי להבטיח שלום תושביה".

22:55 - אזעקות נשמעו באשקלון

22:45 - מערך ההסברה הלאומי: סרטונים מוכיחים מעל לכל ספק שלא מדובר בתקיפה ישראלית. הפגיעה בילדים - פשע מלחמה

22:30 -במערכת הביטחון מעריכים: חוסל חאלד מנסור, מפקד הג'יהאד בדרום הרצועה

22:25 - צה"ל: הילדים בג'באליה נהרגו כתוצאה משיגור כושל

22:15 - דיווחים בעזה: בכיר בג'יהאד האסלאמי חוסל בתקיפת צה"ל 

22:05 - שיגורים לאזור יישובי לכיש, אין נפגעים

22:00 - הפלסטינים מפרסמים תמונות קשות מהזירה בג'באליה, בצה"ל בודקים אם הילדים נהרגו משיגור כושל

21:55 -  דיווחים ברצועה: צה"ל תקף את ביתו של בכיר בג'יהאד האסלאמי

21:37 - צה"ל: תוקפים כעת ברצועת עזה

21:20 - הפלסטינים מדווחים על ילדים שנהרגו בתקיפה

21:10 - צה"ל תוקף חוליית ירי בג'באליה, הפלסטינים מדווחים על לפחות 6 הרוגים

21:05 - רקטה פגעה בחצר במפעל בשדרות, אין נפגעים

21:00 - מטחי רקטות לעבר אשקלון ואשדוד

גם הערב נמשכו המטחים לעבר ערי הדרום. אזעקות נשמעו באשדוד ואשקלון ומערכת כיפת ברזל יירטה את הרקטות. אחת הרקטות פגעה בחצר מפעל בשדרות. במקביל, צה"ל תקף חוליית שידור בג'באליה, הפלסטינים דיווחו על לפחות שישה הרוגים.

מאז תחילת מבצע "עלות השחר" ועד לשעות הערב, כוחות מד"א שנמצאים בכוננות גבוהה העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים 21 בני אדם, בהם: 2 פצועים קל מרסיסים, 13 פצועים קל שנחבלו במהלך ריצה למרחב המוגן ו- 6 שלקו בהתקף חרדה. בנוסף צוותי מד"א טיפלו במספר נפגעים קל שנחבלו בדרך למרחב המוגן ולא נזקקו לפינוי לבית חולים ובמספר נפגעי חרדה שטופלו במקום.

שר הביטחון גנץ ביקר היום בסוללת כיפת ברזל יחד עם מפקד ההגנה האווירית, תא"ל גלעד בירן ולוחמי הסוללה. "אנחנו נמצאים ביום השני למבצע 'עלות השחר', שמטרתו לעצור את איומי ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, ולהחזיר את השקט והיציבות לעוטף עזה", אמר גנץ. "סיכלנו ונמשיך לסכל טרוריסטים רבים המתכננים לשגר רקטות ופצמ"רים לישראל. פגענו בעשרות מתקנים צבאיים שמשמשים את הג'יהאד האסלאמי לייצור ולשיגור. ולוחמי כיפת ברזל שאני נמצא יחד איתם כאן ממשיכים להגן על העורף עם עיניים על המטרה כל העת".

תקיפה בעזה. צילום: Attia Muhammed/Flash90.

גנץ הוסיף: "הנהגת הג'יהאד האסלאמי שיושבת בחו"ל במסעדות ומתארחת בבתי המלון בטהראן, בסוריה ובלבנון– מנותקת מאנשיה ופוגעת פגיעה אנושה בחייהם ובפרנסתם של תושבי עזה – הם גם ישלמו את החשבון. משמרות המהפכה - לא ישלמו את המשכורות של תושבי עזה.
המאמץ ההתקפי מול מחוללי הטרור ימשיך ויתעצם – בלי גבולות ובלי מגבלות."

ביום שישי פתח צה"ל במבצע "עלות השחר" נגד ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, זאת אחרי למעלה משלושה ימים של מתיחות בדרום שהחלה מאז מעצרו של ראש הארגון ביהודה ושומרון, בסאם א-סעדי. במסגרת התקיפה, כך מפרסם צה"ל, חוסל תייסיר ג'עברי, מפקד מפקד המרחב הצפוני של הג'יהאד האיסלאמי בג'יהאד האסלמי. עוד נמסר כי חוסלו לפחות 15 מחבלים, אחד מהם - מפקד יחידת הנ"ט.

בית שהותקף בעזה. צילום: Attia Muhammed/Flash90.

לפי צה"ל, המפקד שחוסל היה אמון על קידום מתווים לפיגועי נ"ט כנגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל בימים האחרונים. בנוסף, סוכלו חוליות פעילים שהיו בדרכם לפיגוע נ"ט וצליפה והותקפו בסיסים צבאיים ומבנים אשר משמשים את פעילי הארגון. "ג'עברי היווה דמות בכירה בארגון, וביצע מספר תפקידים בארגון, בהם ראש תחום המבצעים, והיה אמון על קבלת החלטות רבות בארגון ועל ניסיונות להוצאת פיגועים רבים לעבר תושבי מדינת ישראל", מסר דובר צה"ל.

 

מבצע עלות השחר תקיפה בעזה הסלמה בדרום אזעקות אזעקת צבע אדום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד