כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מבצע עלות השחר

לפיד וגנץ בהצהרה בליל שבת: "ערוכים עם סט של תגובות"

בליל שבת נשאו ראש הממשלה לפיד ושר הביטחון גנץ הצהרה חריגה לתקשורת תוך חילול שבת • לפיד העביר מסר לארגוני הטרור בעזה: "ייקח כמה שייקח, אנחנו נסיר את האיומים מעל אזרחינו" • שר הביטחון גנץ: "מי שיאיים - לא יתקיים. זה נכון לגבי כל מחבל בן מוות שיבקש לפגוע באזרחי ישראל"

לפיד וגנץ בהצהרה בליל שבת: "ערוכים עם סט של תגובות"
לפיד וגנץ בהערכת מצב צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

שעות לאחר כניסת השבת ובעוד הרקטות הראשונות שוגרו לעבר יישובי הדרום, ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ נשאו הצהרה באופן חריג תוך חילול שבת, בה העבירו מסר תקיף לג'יאהד האסלאמי.

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר בהצהרה ששודרה בשידור חי: "ההנחיה שקיבלו כוחות הביטחון היתה חד משמעית: ישראל לא תעמוד מנגד כשמנסים לפגוע בתושביה. מדיניות הממשלה הזו היא אפס סובלנות לכל ניסיון ירי – מכל סוג - שיוצא מעזה לעבר שטח ישראל".

לפיד בהצהרה | צילום: קובי אלקצור לע"מ.

"ארגוני טרור לא יקבעו את סדר היום בעוטף, לא נקבל שום איום על התושבים", הצהיר לפיד שהעביר מסר תקיף לג'יאהד האסלאמי, "לא נקבל שום אולטימטום על פעילות צה"ל וכוחות הביטחון גם בזירות אחרות. כל מי שצריך להיעצר – ייעצר. כל ניסיון פגיעה באזרחים או בחיילים יענה ביד קשה".

עוד הסביר לפיד: "הפעולה בעזה היום היתה מול איומים קונקרטיים שהפרו את שגרת החיים בדרום", תוך שהוא מציין "ישראל לא מעוניינת במערכה רחבה בעזה, אבל גם לא חוששת ממנה. ייקח כמה שייקח, אנחנו נסיר את האיומים מעל אזרחינו".

שר הביטחון בני גנץ אמר בהצהרה: "אף ארגון טרור ואף אדם לא יחזיק באזרחי ישראל כבני ערובה בבתיהם. המדיניות שלנו ברורה: מי שיאיים - לא יתקיים. זה נכון לגבי יורשו של בהא אבו אלעטא, תייסיר ג'עברי, וזה נכון לגבי כל מחבל בן מוות שיבקש לפגוע באזרחי ישראל. כך בעזה, כך גם באיו"ש ובכל הזירות בהן נמשיך לפעול כל העת".

בני גנץ בהצהרה | צילום: אלעד מלכה.

גנץ רמז כי הפעולה תימשך מספר ימים, "לצערי האיום לא הוסר, והפעלת הכוח היזומה שלנו – היתה הכרחית", והסביר כי "היעד שלנו אינו תושבי רצועת עזה, שהם כלי במשחק הקטלני של ארגוני הטרור. היעד שלנו אינם הפועלים שיוצאים לעבודה בישראל או החקלאים והסוחרים שמייצאים דרך מעבר כרם שלום ומבקשים להתפרנס בכבוד".

מבצע עלות השחר בני גנץ יאיר לפיד הג'יהאד האסלאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד