כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הסיפור שמרגש את גרמניה

אנטון בן השנה ותשעה חודשים איבד את אימו בזמן המלחמה

חיים יהודיים חדשים מתחילים בתוך תופת המלחמה באוקראינה. בית היתומים 'משפחה' באודסה השוכן בימים אלה בברלין, קלט בימים האחרונים ארבעה ילדים חדשים, יתומי מלחמה, ביניהם את אנטון בן השנה ותשעה חודשים, תינוק יהודי שאיבד את אמו בזמן המלחמה. הוא מצטרף ל-124 חבריו, שארבעה מהם הגיעו לבית היתומים בימים אלו מהתופת האוקראינית

אנטון בן השנה ותשעה חודשים איבד את אימו בזמן המלחמה
הרב וולף עם היתום הקטן צילום: באדיבות המצלם

המלחמה הקשה באוקראינה נמשכת כבר חמישה חודשים ברצף. הרג, הרס, ושכול נראים ברבים מהערים במדינה, הן הגדולות והן הקטנות. ייקח כנראה עוד זמן רב, עד שנדע את היקף ההרס באוקראינה הבוערת. עוני, ורעב של רבים מהאוכלוסיה שלא עובדת, לא מקבלת משכורת, ועדיין לא הגיעה לגיל פנסיה – מגיע לממדים גבוהים במיוחד. מחסור גדול בתרופות עקב אי אספקה חדשה למדינה, יחד עם חוסר היכולת והאמצעים לקנות גם את מה שנמצא עדיין על המדפים, הופך לקשה מיום ליום.

חלק מהתוצאות הנוראיות כבר מתדפקות על דלתות הקהילות היהודיות ברחבי המדינה ונותנות את אותותיהם. את הבעיות הללו, מנסים בהצלחה לא מועטה, לפתור רבני הקהילות ושלוחי חב"ד הפזורים ברחבי המדינה. וכך, מאכילים הרבנים מדי יום אלפי איש ואשה, ילדים וקשישים, ומחלקים עשרות אלפי חבילות מזון לכל משפחה נזקקת.

הקושי הגדול שאיתם מתמודדים הרבנים, הוא הטיפול בילדים, המכונים ’יתומי המלחמה’. אלה הילדים שהוריהם נהרגו, או נפצעו במהלך המלחמה הנוראה. או ילדים למשפחות שנהרסו והתפרקו בחודשי המלחמה הקשים.

בית היתומים 'משפחה' של חב"ד בעיר אודסה שבדרום אוקראינה, שעלה לכותרות עם פרוץ המלחמה, לאחר שהעביר כ-120 ילדים יתומים לברלין שבגרמניה, ובכך הציל אותם ממראות האימה ומאש הטילים, ממשיך לעזור, לטפל ולפתור את בעיית היתומים שנקלעו לחיים של מציאות קשה.

בימים האחרונים קלט בית היתומים באודסה, ארבעה ילדים חדשים. אחד מהם, הוא מישה, מהעיר אירפין – שעברה פשעי מלחמה נוראיים והוא ואמו הצליחו להימלט, אך המראות הקשים, הפכו את האם לבלתי כשירה, והיא נטשה את ילדה בן ה-12 שנמצא כבר יחד עם חברים חדשים בביתו החדש בעיר ברלין.

בשבוע האחרון, קיבל לידיו הרב אברהם וולף, שליח חב"ד ורב העיר אודסה שבאוקראינה, שהקים ומנהל יחד עם אשתו הרבנית את בית הילדים 'משפחה' את אנטון בן השנה ותשעה חודשים, שאיבד את אמו בזמן המלחמה. בית המשפט העביר לידיו הנאמנות של הרב וולף את הילד, אותו הביא היום למקום מבטחים, לברלין (לאחר שהונפק לו דרכון).

"אני מודה לקהילה היהודית החמה בברלין, בראשות רב העיר הרב יהודה טייכטל, על העזרה המוראלית והקשרים שמנוצלים לעזרת הפליטים", מציין הרב וולף. "לצערנו התופעה של ילדים יתומים, עזובים ואומללים, הולכת ומתרחבת בימים אלו בכל רחבי אוקראינה. ברוך השם אנחנו ערוכים לקלוט אותם, לטפל בהם, ולהעבירם באופן מיידי, לאזור בטוח ומוגן, אותו הקמנו ומטפחים בימים אלו בברלין".

מלחמת אוקראינה רוסיה גרמניה יתומים הרב אברהם וולף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד