כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בשיחה במעונו

הגר"מ גריינמן: "בין הזמנים צריך שיהיה יותר טוב מהזמן"

הגאון רבי מאיר גריינמן מסר דברי חיזוק לבין הזמנים במעונו שבבני ברק בהם עורר על הצורך להתחזק בבין הזמנים יותר משאר ימות השנה שאז יש סדרים קבועים. צפו בודיאו 

הגר"מ גריינמן: "בין הזמנים צריך שיהיה יותר טוב מהזמן"
הגאון רבי מאיר גריינמן בשיחתו צילום: צילומסך

הגאון רבי מאיר גריינמן בעל ה'אמרי יושר' ואחיינו האחרון של מרן בעל ה'חזון איש' זצ"ל מסר בביתו דברים לרגל תחילת בין הזמנים בקרב קבוצת תלמידים שעלו למעונו. 

בדבריו פתח ואמר: "בין הזמנים צריך שיהיה יותר טוב מהזמן, בגלל שבזמן יש (סדרים) מתשע עד אחד ויש מנחה וכו' ובבין הזמנים אין בעיות. צריכים להשתדל שבין הזמנים יישאר ישיבתי, קמים בבוקר הולכים להתפלל במקום טוב וישיבתי, וקמים בזמן. ואחרי זה לימוד תורה שזה דבר ראשון, "אל תאמר לכשאפנה אשנה שמא לא תפנה", והתנא עשה לא תעשה, אל תאמר".

"ממילא צריכים להתחיל את היום עם בוקר טוב, תפילה בזמן וקודם ללמוד, ומה שצריכים כיבוד אב וכו' להשאיר את זה לאח"כ ולא להתחיל עם זה את היום. ודבר ראשון שיהיה לימוד טוב, וכל אחד יודע מה זה אצלו לימוד טוב, חברותא, בקיאות, עיון, כל אחד בשלו ולהשתדל לכתוב חידושי תורה".

"ומה שצריכים לפעמים מצוות וכו' אפשר להשאיר את זה לאח"כ ולהסתדר עם זה אבל לא להתחיל את הימים עם זה. אם התנא אומר 'שמא' לא יפנה, אני אומר שזה מספיק השמא של התנא כמו שמא יש לומר של תוספות (שאפשר לפסוק להלכה). ורואים את זה למעשה שלפעמים ביום שישי מתחילים עם קופת חולים וכדו', וגומרים ככה את היום, ולכן צריכים להתחיל את היום עם הלימוד, ואת הדברים האחרים להשאיר לאחר מכן".

"וזה כלל גדול תמיד ובפרט בבין הזמנים שאין ישיבה, וצריך להיות שאתה גם עכשיו בישיבה. ולכל אחד יש חיוב של לימוד תורה ובבין הזמנים לא פטורים מלימוד תורה ואני מביא ראיה מהגמרא - שרבא אמר לרבנן שלא יבואו עליו ללמוד בימי ניסן ותשרי, כיון שאז הם עסקו בפרנסה שלהם, וכל השנה הם יכלו ללמוד כיון שהייתה להם פרנסה, ומשמע מזה שמי שלא עוסק בפרנסה בניסן תשרי צריך ללמוד גם בניסן תשרי".

את דבריו סיים: "וזה בקצרה מה שצריך לדעת לבין הזמנים. ור' יונתן אייבשיץ האורים ותומים אומר שאם הוא לא כל כך התפלל טוב בבוקר הוא הרגיש שכל היום הלך לאיבוד, וזה לפי דרגתו".

הרב מאיר גריינמן בין הזמנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד