כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חוששת מעיכובים

אפל מבקשת מספקים בטייוואן לסמן מוצרים כמיוצרים בסין

חברת אפל ביקשה מספקים בטייוואן לסמן את המוצרים שלהם כמיוצרים בסין, במאמץ למנוע הפרעה מבדיקות מכס סיניות קפדניות כתוצאה מביקורה של דוברת בית הנבחרים של ארה"ב, ננסי פלוסי, בטייוואן, ביקור שהרגיז מאד את הסינים, שקיימו לאחר מכן תרגילים צבאיים עם אש חיה טילים וספינות מלחמה

אפל מבקשת מספקים בטייוואן לסמן מוצרים כמיוצרים בסין
אילוסטרציה צילום: Pixabay

חברת אפל מבקשת מספקים בטייוואן לסמן מוצרים כמיוצרים בסין, כך דווח אתר Nikkei. על פי הדיווח, חברת אפל ביקשה מיצרנים באי הטייוואני לתייג רכיבים המיועדים לסין כ"טייוואן, סין". התוויות נדרשות על מנת לציית לחוק ישן אך כזה שלא נאכף בעבר, המחייב סחורות מיובאות להצהיר שהאי הוא חלק מהרפובליקה העממית של סין. אפל לא הגיבה לבקשתה של אתר Nikkei Asia.

הביטוי "תוצרת טייוואן" יכול להוביל לעיכובים, קנסות ואפילו דחיית משלוח שלם לפי הכלל. הבחירה לדרוש מהספקים להכחיש את קיומה העצמאי של טייוואן הובילה לביקורת בעולם. ארגון GreatFire הפועל נגד הצנזורה הסינית באינטרנט, ציין כי המהלך היה הסלמה של אפל, שהסירה את דגל טייוואן ממקלדות האימוג'י עבור משתמשים בסין ובהונג קונג. "האם זו שאלה של זמן עד שאפל תתחיל להסיר אפליקציות ששמם מכיל את התווים עבור טייוואן מבלי לציין 'מחוז סין' שאל הארגון.

אפל אולי הרגישה כאילו אין לה ברירה אלא להיענות לבקשותיה של סין. עיכובים במשלוח עכשיו יהיו הרסניים, מכיוון שהחברה עוברת לשלב הייצור הסופי של האייפון 14, שצפוי להיות מוכרז באירוע גדול בחודש הבא.

הדגמים המיוצרים בהודו ובברזיל משמשים במידה רבה למילוי הביקוש בשווקים המקומיים, ואינם מיועדים לייצוא ברחבי העולם. בשביל זה, המפעלים הסיניים של אפל עדיין ממלאים תפקיד שאין לו תחליף, כפי שהם מוכרים למיליוני לקוחות סינים שקונים אייפון. ענקית הטכנולוגיה האמריקאית הפצירה בספקים לטפל בעניין בדחיפות כדי למנוע שיבושים אפשריים שנגרמו על ידי סחורות ורכיבים המוחזקים לבדיקה.

בייג'ינג טוענת כבר זמן רב כי טייוואן חלק משטחה, ומתנגדת נחרצות לביקורים של בכירים מארה"ב כמו יו"ר בית הנבחרים פלוסי לערוך ביקורים דיפלומטיים רשמיים באי. ביקור שנעשה בשבוע שעבר ועורר את חמתה של סין שקיימה תרגילים צבאיים גדולים בתגובה.

אפל סין טייוואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד