י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מכתב נדיר

נתון מסמר שיער: 73 יתומים מתחתנים החודש

לרגל המציאות הנדירה של שבעים ושלושה יתומים הנישאים בין י"א אב לכ"ח אב, פרסם מרן גאון ישראל הגאון רבי דב לנדו שליט"א מכתב מיוחד, בו הוא מדגיש את חשיבות המצווה העומדת על הפרק

נתון מסמר שיער: 73 יתומים מתחתנים החודש
הגר"ד לנדאו נתן ברכתו צילום: Yaakov Naumi/Flash90

תקופת ההכנות לקראת חתונה היא אולי עמוסה בלחצים, אבל לרוב גם מהנה ומרגשת. עבור שבעים ושלושה היתומים הנישואים בחודש אב, עם זאת, הלחצים כמעט ומאפילים על ההתרגשות. הם זכו למצוא את זיווגם, אולם מה הלאה? אין להם את המשאבים הכספיים הדרושים אפילו לחתונה צנועה ביותר ולצרכי הבית הבסיסיים. מאין יבוא עזרם?

ללקיחת חלק במצווה הגדולה של סיוע ל-73 היתומים הנישואים החודש, לחצו כאן>>>

איגור, בחור למדן ומבריק באחת הישיבות הידועות בארץ, הוא אחד מאותם שבעים ושלושה. איגור חזר בתשובה בעצמו בנעוריו והיה למתמיד אמיתי. בבין הזמנים הזה הוא יינשא בעז"ה לבת גילו, המגיעה מרקע דומה לשלו. איגור וכלתו הם זוג צדיק שיביא הרבה נחת לעם ישראל, אולם כסף – אין להם. הם תלויים ברצון הטוב של הציבור כדי שיוכלו לצעוד לחופה בלב רגוע.

לרגל המציאות הנדירה של שבעים ושלושה יתומים הנישאים בין י"א אב לכ"ח אב, פרסם מרן גאון ישראל הגאון רבי דב לנדו שליט"א מכתב מיוחד, שבו הוא מדגיש את חשיבות המצווה העומדת על הפרק. "הנני בבקשתי עבור המגבית למען שבעים ושלושה יתומים שעומדים להינשא בס"ד בחודש אב על ידי המוסד החשוב מאוד 'קופת העיר'. אין צורך להאריך בחשיבותה ובנצרכותה הרבה, ואשרי כל המטה כתף באונו והונו למען מצווה רבתי זה".

איגור, כלתו, ושאר היתומים, ממתינים לפתיחת הלבבות של עם ישראל, שיתברכו כדברי הגר"ד לנדו: "אשרי כל המטה כתף באונו ובהונו". מלוא הסכום שיגוייס במסגרת הקמפיין, אומרים ב'קופת העיר', יחולק באופן שווה בין היתומים, המצויים כולם במצב כלכלי קשה ואשר לכל אחד מהם סיפור חיים רווי אתגרים.

לבד מהזכות הגדולה והברכה שתוענק לכל מי שיסייע בהקמת שבעים ושלושה בתים נאמנים בישראל, תורמים שיגדילו לעשות ויתרמו לפחות 10 שקלים עבור כל יתום (כלומר, לפחות 730 שקלים) יזכו בברכה נוספת: הם יזכו כי בראש חודש אלול הקרוב יתפללו עליהם במערת המכפלה.

עונת החתונות בעיצומה. רגע לפני שאתם חושבים על הצ'ק שתתנו בחתונה פלונית או על הבגד שיש לרכוש לקראת השתתפות בחתונה אלמונית, עצרו רגע וחשבו על אותם צעירים יתומים הזקוקים לכם כדי להתחיל את חיי הנישואים שלהם ברגל ימין. הקב"ה, כידוע, הוא אבי יתומים. האם יש דרך טובה יותר לשמח אותו מאשר לעזור לילדיו להקים את בתיהם?

ללקיחת חלק במצווה הגדולה של סיוע ל-73 היתומים הנישואים החודש, לחצו כאן>>

קופת העיר יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד