י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שיתוף פעולה משך ארבעים שנה

גבעת שאול: הרבי מבעלזא קבע מזוזה ב'חברא קדישא'

האדמו"ר מבעלזא הגיע למעמד מרומם של קביעת מזוזות במשרדי חברא קדישא גחש"א 'קהילת ירושלים' ברחוב כנפי נשים בגבעת שאול המאגדת בתוכה במשך מזה כארבעים שנה את הפעילות של ח"ק 'קהל מחזיקי הדת' בעלזא. צפו בגלריה של הצלם משה גולדשטיין מביקורו הנדיר של הרבי

גבעת שאול: הרבי מבעלזא קבע מזוזה ב'חברא קדישא'
הרבי מבעלזא בחנוכת משרדי החברא קדישא צילום: משה גולדשטיין

התרגשות גדולה נרשמה בשבוע שעבר בקרב ראשי וחברי החברא קדישא 'קהילת ירושלים', עם ביקורו המיוחד של האדמו"ר מבעלזא שהגיע לקבוע מזוזה במשרדים החדשים של הח"ק ברחוב כנפי נשרים בשכונת גבעת שאול בירושלים סמוך להר המנוחות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרבי מבעלזא הטריח את עצמו והגיע לחזק את חברי הח"ק בעקבות הקשר החזק הקיים מזה כארבעים שנה עם החברה קדישא של 'קהל מחזיקי הדת' של חסידי בעלזא, המתבססים בכל שירותי הקבורה על 'קהלת ירושלים', החל מהחלקות השייכים להם שברוב טובם הקצו לקהילת חסידי בעלזא, בהמשך בשירותי בית-ההספד ורכב החברה קדישא וכלה בטיפול במקום הקבר עצמו.

בין חברי הח"ק של 'קהל מחזיקי הדת' מכהן כרב ה'חברה קדישא' הגאון רבי יוסף עמרם מושקוביץ אב"ד באניהאד, שהאדמו"ר מבעלזא מינהו בראשית התייסדות הח"ק, לצדו עמו עומד הגאון רבי אהרן זיכרמן - דומ"ץ קהל מחזיקי הדת בירושלים ובנו של ראש הדגל בעבר הרה"ח ר' מרדכי שמעון ז"ל, העומד זמין באופן יום-יומי ומשיב הלכה בכל דבר העולה על הפרק. כאשר מגיעים שאלות כבדות משקל בענייני בית החיים, המצריכים ליבון רב ודיונים ופסיקות שונות, פונים חברי הח"ק אל חברי הבד"צ 'מחזיקי הדת' הרבנים הגאונים רבי חיים פסח הורוביץ, רבי חיים דוד שובקס, רבי שמאי קהת גרוס ורבי יעקב גרינוולד. כן מתייעצים מפעם לפעם עם הגאון רבי יצחק שמואל שכטר חבר בד"ץ צאנז ובעמח"ס 'ישיב יצחק' המלבן ומברר שאלות רבות הלכה למעשה.

החברה קדישא 'קהלת ירושלים' מתנהלת על פי הכרעת והוראת הרבנים פוסקי הוראה, כאשר הגאון ר' יצחק אהרן ישראלי - דומ"ץ קהילת צאנז משמש כיועץ הלכתי לחברה קדישא 'קהלת ירושלים', והוא בקי נפלא ומובהק בכל העניינים השייכים לדיני קבורה וטומאה והמסתעף. דבר חשוב ביותר לציין הוא, שכאשר הח"ק עמדה לפני הכרעות בהחלטות מהותיות הנוגעת לצורת הקבורה, שאלו את גדולי הפוסקים שבדור, ואף זכו לקבל בין היתר את פסקיהם של פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצ"ל בעל 'שבט הלוי' ואף של פוסק הדור בארה"ב הגאון רבי אפרים פישל הרשקוביץ זצ"ל - שסמכו את ידיהם על המתווים שעמדו על הפרק שהציעו הרבנים הגאונים וביררו הלכה למעשה כדת מה לעשות.

לאחר קביעת המזוזה ערך האדמו"ר מעמד לחיים בו איחל מברכות קדשו לראשי וחברי הח"ק ובראשם מנכ"ל הח"ק הרב משה שמעון והרב וועלוועל פרסטר יו"ר הח"ק, שהשי"ת יעזור שיהיה לכולם אריכות ימים ושנים טובות, שתהיה להם סייעתא דשמיא במלאכת הקודש, ושנזכה לקבל את פני משיח צדקנו במהרה בימינו אמן. המעמד הסתיים בשירת הניגון אני מאמין באמונה שלימה בביאת המשיח וכו'.

חברא קדישא הרבי מבעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד