י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
התקווה בעקבות המחקר

לראשונה: תאים של חזירים מתים "קמו לתחיה"

באמצעות תמיסה מיוחדת שרקחו, מדענים הצליחו במהלך מחקר חדש להחיות איברים של חזירים מתים. התקווה: התפתחות משמעותית בתחום השתלות האיברים שנתרמים לאחר המוות, ופתיחת האפשרות לתיקון נזקים באיברים שנפגעו בעקבות אירועים כמו שבץ 

לראשונה: תאים של חזירים מתים "קמו לתחיה"
בדיקות מעבדה צילום: freepik

מחקר חדש שבוצע לאחרונה ופורסם בשבוע שעבר בכתב העת Nature הראה כי ניתן להחיות תאים של חזירים מתים, ולא מעט תקוות בתחום ההשתלות ותיקון איברים עולים בעקבותיו.

המחקר נערך על ידי מדענים אוניברסיטת ייל, ובמסגרתו הם הצליחו להחזיר את הדופק לגופם של חזירים ששכבו מתים במעבדה במשך שעה בעקבות תמיסה מיוחדת שפמפמו לגופם.

"לא ידענו למה לצפות", אמר ד"ר דיוויד אנדרייביץ', מדען מוח ומבין כותבי המאמר, לניו יורק טיימס. "כל מה שהצלחנו לחדש היה מדהים עבורנו".

התקווה בעקבות המחקר היא שיהיה ניתן בעתיד להגדיל את מספר האיברים שניתן יהיה לתרום לאחר המוות, בזכות היכולת שלהם להאריך את חיי האיברים, גם לאחר המוות, כפי שעשו אצל החזירים - והמדענים כבר אומרים שהם רוצים לעשות זאת.

בנוסף, המדענים קווים שהטכנולוגיה שלהם תשמש להציל איברים אחרי אירועים רפואיים ולמנוע נזק חמור ללב אחרי התקף לב, או למנוע הרס תאי מוח קבוע אחרי שבץ.

 

 

חזירים איברים השתלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד