י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הסכם הגרעין מתגבש

לקראת חתימה? האירופים הגישו טיוטה סופית לאיראן

גורמים רשמיים באיחוד האירופי מוסרים כי באיחוד הגישו טיוטה סופית של הסכם גרעין עם איראן, וכעת הממשלה האיראנית בוחנת אותה. מקור בכיר באיראן: "ניהלנו שיחות אינטנסיביות בארבעת הימים האחרונים בווינה על סוגיות שנויות במחלוקת"

לקראת חתימה? האירופים הגישו טיוטה סופית לאיראן
אילוסטרציה צילום: unsplash

האם המגעים בין המערב לאיראן להסכם גרעין מגיע לקראת חתימה? גורמים באיחוד האירופי מספרים שהאיחוד הגיש "טיוטה סופית" של הסכם.

הגשת הטיוטה התקיימה במהלך שיחות הגרעין שנערכו בווינה בסוף השבוע, וכעת האיחוד מחכה לאיראן שמממשלתו בוחנת את ההצעה. בסוכנות הידיעות הרשמית של איראן 'אירנ"א', מצטטים מקור בכיר במשרד החוץ האיראני שאומר לגבי ההצעה, "ניהלנו שיחות אינטנסיביות בארבעת הימים האחרונים בווינה על סוגיות שנויות במחלוקת".

עוד נמסר כי מנהלי המשא ומתן של איראן שבו לטהראן מווינה - והממשלה האיראנית בוחנת את הטיוטה. בתוך כך, שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדוללהיאן אמר אתמול כי הצלחת השיחות העקיפות בין טהראן לארה"ב תלויה בגמישות של וושינגטון.

דובר של משרד החוץ האמריקני אמר בתגובה שארצות הברית מוכנה לסיכום מהיר של עסקה להחייאת הסכם הגרעין עם איראן. זאת על בסיס ההצעות שהועלו על ידי האיחוד האירופי. 

האיחוד האירופי איראן הסכם גרעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד