י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
זו המטרה

דיווח: נתניהו שוקל עימות טלוויזיוני מול לפיד

כשלפיד נושף בעורפו ומתקרב אליו באחוזי ההתאמה לראשות ממשלה אחרי מבצע צבאי קצר ומוצלח, ראש האופוזיציה נתניהו שוקל להגיע לעימות טלוויזיוני מול יאיר לפיד, כשאחת המטרות היא לנטרל את גנץ כמועמד לראשות ממשלה

דיווח: נתניהו שוקל עימות טלוויזיוני מול לפיד
יאיר לפיד/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בסביבתו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נערכים לעימות טלוויזיוני ראש בראש עם יאיר לפיד בניסיון לפרוץ את מחסום 61 המנדטים. כך מדווחת העיתונאית דפנה ליאל ב'חדשות 12'.

לפי הדיווח, בליכוד טוענים שהם לא עוסקים בכך אבל אין ספק שהפעם המצב שונה משתי סיבות, האחת היא שעד היום נתניהו היה ראש הממשלה ולא היה לו אינטרס להגדיל את לפיד וזה לא המצב כרגע. סיבה שנייה היא כי גם לנתניהו וגם ללפיד יש אינטרס להוציא את בני גנץ מהתדמית של מועמד שלישי לראשות ממשלה.

יצוין כי העימות האחרון בין מועמדים לראשות ממשלה בישראל התקיים ב-13 באפריל 1999 במסגרת מערכת הבחירות לכנסת ה-15, מועמד מפלגת 'הליכוד', בנימין נתניהו, ומועמד מפלגת 'המרכז' איציק מרדכי, התעמתו במסגרת תוכניתו של העיתונאי והסופר ניסים משעל ב'ערוץ 2', עימות שזכה ל-44.4% צפייה, אהוד ברק שהתמודד אז מטעם מפלגת 'ישראל אחת', סירב לקחת חלק בעימות. 

נתניהו בהצהרה לתקשורת. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

כל הפרשנים וגם סקרי דעת הקהל קבעו כי מרדכי הביס את נתניהו באותו עימות ומאז לא נערך עוד עימות פומבי טלוויזיוני בין מתמודדים לראשות ממשלה שחששו כי יפסידו ויהפכו לעג וקלס בציבור, את בנימין נתניהו רודף ההפסד בעימות עד היום הזה, כאשר מעת לעת הוא עולה ומוזכר כאחד מרגעי השפל בקריירה שלו.

נזכיר כי בשלושה סקרי מנדטים שפורסמו בשלושת ערוצי הטלוויזיה 11, 12 ו-13 גוש נתניהו הוצג כמי שמתקרב יותר אל ראשות הממשלה, עם 59 מנדטים לגוש התומך בו הכולל את הליכוד, הציונות הדתית, יהדות התורה וש"ס. כאשר לצד זאת, נתון מדאיג מבחינתו, שכן לפיד מתחזק באחוזי ההתאמה לראשות הממשלה.

 

בחירות לכנסת ה-25 בחירות לראשות הממשלה יאיר לפיד בנימין נתניהו עימות טלוויזיוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד