י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שלח הקלטה מהבית הנצור

אחרי חילופי אש כבדים בשכם: המבוקש איברהים אל-נבולסי חוסל, חמושים נפצעו

כוחות צה"ל וימ"מ חיסלו הבוקר את המבוקש איברהים אל-נבולסי | הכוחות כיתרו את ביתו של המבוקש בשכם, והפעילו "סיר לחץ" בניסיון לגרום לו להסגיר את עצמו | במקום התנהלו חילופי אש כבדים | בהקלטה ששלח לחבריו מהבית הנצור קרא: "אני הולך למות. אל תנטשו את הנשק"

אחרי חילופי אש כבדים בשכם: המבוקש איברהים אל-נבולסי חוסל, חמושים נפצעו
אל-נבולסי, חילופי אש בשכם צילום: רשתותת חברתיות

כוחות גדולים של צה"ל וימ"מ פעלו הבוקר (שלישי) בעיר שכם בניסיון לעצור את המבוקש איברהים אל-נבולסי, שהצליח בעבר להימלט מידי כוחות הביטחון מספר פעמים. הכוחות פשטו על הקסבה בעיר וכיתרו את ביתו של אל-נבולסי, פעיל טרור מוכר והחבר הרביעי בחוליית המחבלים שחוסלה ע"י כוח ימ"מ לפני כחצי שנה, לאחר שהייתה אחראית לעשרות פיגועים. לאחר כשעתיים של חילופי ירי עם אל-נבולסי, במהלכם אף שיגרו הכוחות טיל לעבר הבית - הוא חוסל.

במהלך הפשיטה התפתחו חילופי אש כבדים בין הכוחות לחמושים - שבמשך כשעתיים ביצעו ירי מאסיבי לעבר הלוחמים. צה"ל הפעיל נוהל "סיר לחץ" על בית המבוקש, ולפי דיווחים פלסטינים עשה שימוש באמצעים מיוחדים במטרה ללחוץ על אל-נבולסי לצאת מהבית. לאחר שזה המשיך לירות לעבר הכוחות, הוא חוסל בתוך ביתו.

בהודעת הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי בשכם נאמר כי הפעילים החמושים "מעורבים בהתנגשויות אלימות נגד הכוחות המיוחדים של האויב, במהלך הסתערותם על העיר העתיקה, עם ירי כבד של כדורים". לפי משרד הבריאות הפלסטיני, כ-20 פלסטינים נפצעו במהלך חילופי האש בשכם.

עוד לפני שחוסל, פורסמה ברשתות הקלטה של אל-נאבלוסי מתוך הבית הנצור, שבה עדכן את חבריו על מותו הקרוב. "אני אוהב אתכם מאוד, אני הולך למות כשהיד. אני מבקש מכם לא לנטוש את הנשק, אל תנטשו אותו בחיים. שאלוהים יברך אתכם, אני נצור והולך למות כשהיד, התפללו עליי", נשמע אל-נאבולסי.

מהמשטרה ושירות הביטחון הכללי נמסר כי "במסגרת הפעילות ההתקפית למול ריכוזי הטרור באיו"ש, בפעילות משותפת של שב"כ, ימ"מ וצה"ל בלב הקסבה של שכם, נהרג אברהים נאבולסי, פעיל טרור, מבוקש, אשר אחראי על שורה פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל בגזרה. במהלך ניסיון המעצר התנהלו חילופי אש בין כוחותינו לבין חמושים במרחב בהם נהרג פעיל טרור נוסף".

בסריקות שבוצעו באיתור בו שהה נמצאו כמות מטענים גדולה ואמצעי לחימה נוספים. נאבולסי היה חבר בחולייה אשר סוכלה בפבר' 2022 בשכם. "שב"כ, משמר הגבול וצה"ל ימשיכו לפעול לסיכול כל פעילות טרור המוכוונת כלפי אזרחי מדינת ישראל", נמסר.

 

שכם חיפושים אחר מבוקש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד