כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ב'בוידעם' - במהלך השיפוץ

סערה בשכונה החרדית: רובה ופצצת מרגמת אותרו, הגיסים נעצרו

שני גיסים חרדים המתגוררים בשכונת 'הדר' בחיפה נעצרו אתמול לאחר שבביתו של אחד מהם, השייך להוריו, נתפסו אמצעי לחימה | למרות גרסתם של השניים כי מדובר של בתחמושת מתקופת מלחמת ששת הימים, בית המשפט האריך את מעצרם | עורך דינם: "הנשק לא מסוגל לירות. גם אם הוא נראה כמו נשק, הוא לא נשק" | הסיפור המלא

סערה בשכונה החרדית: רובה ופצצת מרגמת אותרו, הגיסים נעצרו
חרדים בעיר העתיקה, ארכיון צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

המשטרה עצרה אתמול (שני) שני בני משפחה תושבי חיפה בחשד להחזקת אמצעי לחימה, לאחר שבביתו של אחד מהם, השייך להוריו, נתפסו רובה מסוג עוזי ופצצת מרגמה. השניים, גיסים המתגוררים בשכונה החרדית 'הדר', הכחישו את המיוחס להם וטענו כי התחמושת אינה שייכת להם.

בחקירתם סיפרו הגיסים כי אמצעי הלחימה אותרו ב'בוידעם' הדירה בימים האחרונים, במהלך שיפוץ שנעשה במקום. בני המשפחה שהעריכו שמדובר בתחמושת שיצאה מכלל שימוש, העבירו אותה לארון בחדר השינה. בפשיטה שנערכה אתמול בדירה נמצאו הרובה והפצצה והועברו לבדיקה במעבדת זיהוי פלילי.

לפי עורך דינם, התחמושת הובאה לבית ע"י אביו של אחד מהם במהלך מלחמת ששת הימים ומאז לא נעשה בה שימוש. "עד כמה שידוע לנו, הנשק היה שייך לצבא ומי שהביא אותו זה האב, בעל הדירה, לפני שנים רבות", אמר עורך הדין במהלך הדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.

"הנשק יכול להעיד על עצמו והאביזרים שנתפסו, שהם מלאים בחלודה", הוסיף עורך הדין. "סביר להניח שהם בדקו אם הנשק הזה בכלל מסוגל לירות, אחרת הוא לא נשק. גם אם הוא נראה כמו נשק, הוא לא נשק".

בית המשפט קבע כי קיים חשד סביר נגד שני הגיסים והחליט להאריך את מעצרם. יחד עם זאת, מתח השופט ביקורת על המשטרה בטענה כי עד כה לא נגבתה עדות מהאב, המתגורר בדרום הארץ, לצרות שהגיע לאחת מתחנת במשטרה במטרה למסור את גרסתו.

חיפה תחמושת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד