י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לקראת התשובה בבג"ץ

האלמנה בדרישה מסער: "לא לתת הישגים לטרור; בלי ניצול פוליטי"

לקראת תגובת המדינה לבג"צ חומש, אשר צפויה להינתן מחר, אלמנתו של יהודה דימנטמן הי"ד שנרצח בסמוך לחומש, פנתה לשר המשפטים גדעון סער וביקשה מהשר שיפעל להכשרת המקום: "הצהרת שאתה בעד להכשיר את המקום - הנחמה האמיתית והשלימה בשבילי ובשביל כל עם ישראל תהיה בבניין הארץ"

האלמנה בדרישה מסער: "לא לתת הישגים לטרור; בלי ניצול פוליטי"
החיילים מחרימים את הלוחות בחומש צילום: ישיבת חומש

אלמנתו של יהודה דימנטמן הי"ד אשר נרצח בסמוך ליישוב, אתיה, פונה לשר המשפטים גדעון סער לקראת תשובת המדינה מחר (רביעי) בעניין הישיבה בחומש, והיא מבקשת למנוע את הפינוי.

במכתבה מזכירה דימנטמן לסער את העובדה שבימים אלו מציינים 17 שנים לגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון וכן הזכירה לשר את דבריו לאחר הרצח, בהם תמך בהכשרת חומש, וכן קרא שלא לתת פרס לטרור.

"השבוע לפני 17 שנה מדינת ישראל פינתה מביתם אנשים שמסרו את הנפש על הגנתה בקו החזית בגוש קטיף וצפון השומרון. אפילו אנשים שנרצחו במסירות נפש למען עם ישראל הוצאו מקבריהם כדי לתת פרס לרוצחיהם. והשבוע גם התמודדה מדינת ישראל עם טילים שהגיעו עד לתל אביב בגלל אותו גירוש נורא".

לדברי דימנטמן, "בימים הקרובים המדינה צריכה לתת את תשובתה לבג"צ לגבי עתידו של היישוב חומש. בעלי יהודה דימנטמן הי"ד נרצח לפני 8 חודשים בחומש, בקו החזית של מדינת ישראל. הוא לא הלך לשם בשביל עצמו. הוא הלך לשם בשביל כל עם ישראל. בשביל האחים שלו בתל אביב, בירושלים ובחיפה. כולנו יודעים שלצפון השומרון חשיבות עצומה לביטחון של עם ישראל, ורק בידינו- ובמידה רבה בידיך- האפשרות ליישבו. באומץ, בנחישות ובזקיפות קומה יהודית אמיתית".

בהמשך המכתב כותבת האלמנה לשר, "ראיתי שהתבטאת יפה על חומש אז ברשותך פשוט אצטט את דבריך הכנים: "יש פה ארגון טרור קיצוני שביצע רצח, ואם יפנו את הישיבה, הדברים עלולים להתפרש כ'הישג' עבור אותו ארגון טרור. האם לדעתי צריך להתעלם מזה? לא. אני בעד להכשיר את המקום". הכאב שלי והגעגוע רק גדלים מיום ליום והנחמה האמיתית והשלימה בשבילי ובשביל כל עם ישראל תהיה בבניין הארץ. חזק ואמץ!" סיימה דימנטמן את מכתבה.

נזכיר כי מחר צפויה המדינה להעביר את תגובה לבג"צ בנוגע לסוגיית חומש. בתגובה תציג המדינה את עמדתה בנוגע לבקשת העותרים לפנות את המקום. התשובה ניתנת לבקשת בימ"ש, לאחר שבחודש יוני האחרון, הצהירה המדינה כי "דין המקום להיות מפונה" וכי פעולות האכיפה תמשכנה, במתכונת אותה פירטו בהודעתם. הרכב השופטים בראשות הנשיאה אסתר חיות, קבעו כי המדינה תגיש הודעת עדכון נוספת עד ליום 10/8/2022 ובהתאם יחליט בימ"ש על המשך הטיפול בעתירה. נציין כי מדובר בתגובת ראשונה בסוגיית חומש אשר תגיש המדינה במהלך כהונתו של ראש הממשלה יאיר לפיד. עוד נציין כי הנוהג בממשלות מעבר, להימנע מהחלטות רגישות ובעלות השלכות רחבות ולדחותם לאחר הקמת הממשלה הבאה.

בישיבת חומש אומרים לקראת התשובה מחר כי "אנו מקווים כי הממשלה, לא תעשה ניצול פוליטי, לקראת הבחירות בסוגיית חומש, וכי כנהוג בממשלות מעבר, ההחלטות ידחו לאחר הקמת הממשלה הבאה. בימים אלו אנחנו מציינים 17 שנים לגירוש הנורא, ב"ה זכינו ובחומש עם ישראל חזר לאדמתו, והישיבה קיימת במקום כבר כ-15 שנה, בע"ה חומש תיבנה בצורה מוסדרת בקרוב יחד עם כל היישובים שנעקרו. אנו תקווה כי הממשלה לא תיתן פרס לטרור לא בחומש, ולא באף מקום אחר".

גדעון סער ישיבת חומש אתיה דימנטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד