ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
סמוך לקבר הנביא

ניסיון הלינץ' בט' באב: "הטיה קטנה - והמוט היה מפלח את ראשו"

יומיים לאחר הלינץ' הקשה בכפר כאבול בצפון, דורשים בארגון חוננו למצות את הדין עם הפורעים | עו"ד אופיר שטיינר שלח מכתב למשטרת שפרעם: "מדובר באירוע אלימות חמור הכולל תקיפה באמצעות מוטות ברזל ועוד, על רקע גזעני לאומני"

ניסיון הלינץ' בט' באב: "הטיה קטנה - והמוט היה מפלח את ראשו"
ניסיון הלינץ' צילום: באדיבות המצלם

יהודים שביקשו להתפלל בקבר מיכה הנביא בכפר כבול, בדרכם לתפילת תשעה באב בכותל המערבי בירושלים, הופתעו למצוא את עצמם תחת מתקפה. בני מיעוטים תושבי הכפר תקפו את היהודים ואת מכוניותיהם באלות, מוטות ברזל ועוד. עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו המייצג את אחד היהודים שנפגעו שלח מכתב למשטרת שפרעם בבקשה למצות את הדין עם הפורעים.

במכתב תואר כי הלינץ' אירע ביום ראשון, תשעה באב, לפנות בוקר. המתלוננים נסעו להתפלל בקבר מיכה הנביא. חלקם המתינו ברכב לנוסעים נוספים, שהתעכבו בקבר. בעודו ברכב ראה אחד מהם כי בני מיעוטים הנוסעים ברכב פנו ליהודים נוספים שהיו בכפר, וביקשו מהם לעזוב. לאחר דין ודברים עזבו בני המיעוטים את המקום, מבלי שדיברו כלל עם המתלונן וחבריו.

אלא שלאחר חמש דקות שבה המאזדה בלוויית רכב נוסף, מהם יצאו בני מיעוטים כשבידיהם אלות וחפצים נוספים, וניכר היה כי בכוונתם להכות ולחבול ביהודים שהגיעו למקום. המתלונן, שחשש מעימות, הניע את רכבו והתקדם לעבר היציאה מהכפר. אלא, כיוון ששניים מחבריו שאמורים לנסוע עימו עוד נותרו בקבר, נשאר לחכות להם בכיכר היציאה מהכפר.

או אז חסם רכב המאזדה את דרכו, ומספר בני מיעוטים יצאו ממנו כשהם אוחזים אלות וחפצים נוספים. הוא ניסה להניע את רכבו בעוד הפורעים האלימים מנסים בכל דרך לפרוץ את דלתות הרכב ולשבור את החלונות. לפי המכתב, המתלונן "הבחין בפניהם אחוזות הבולמוס הרצחני, ושמע את צעקותיהם הברורות – הם ביקשו לפגוע בו ובחברו עד מוות, תוך שהם קוראים קריאות בנודע ליהדותם של יושבי הרכב".

במהלך התקיפה הצליחו הפורעים לשבור את חלונות הרכב ולדקור בעזרת מוט ברזל את רגלו של אחד מהנוסעים. הם הצליחו להכות גם את הנהג עצמו, עד שהצליח להניע את הרכב ולהימלט. בזמן שניסה הנהג להתרחק מהפורעים השליכו הפורעים לעברו מוט ברזל שחדר דרך השמשה, חלף מילימטרים בודדים מראשו, ופגע בהגה בסמוך למסגרת שמשת הנהג.

"הטיה של מילימטרים בודדים והיה המוט מפלח את ראשו של מרשי", תיאר עו"ד שטיינר. במכתבו ציין כי באירוע האלים נפגעו מספר מתפללים נוספים, אשר חלקם כבר מסרו עדות במשטרה וחלקם ימסרו בהקדם.

לדברי עו"ד שטיינר מחוננו: "מדובר באירוע אלימות חמור, הכולל תקיפה באמצעות מוטות ברזל וחפצים נוספים, על רקע גזעני לאומני. מכאן, שיש למצות את הדין עם התוקפים האלימים".

בסרטון שצילם המתלונן לאחר שהצליח להימלט מהכפר נראה רכבו, מסוג לקסוס, כשחלונותיו מנופצים, מראות הצד שבורות, פנים הרכב מלא רסיסי זכוכית והפח ספוג מכות. ברקע נשמע שוטר המבקש ממנו להזדרז ולנסוע מהמקום, למרות רכבו הפגוע.

לינץ' ט' באב ארגון חוננו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד