י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מלחמת הוויזות

אסטוניה ופינלנד מבקשות לשים קץ לאשרות תייר רוסיות לאירופה

מנהיגי אסטוניה ופינלנד קראו למדינות אירופה להפסיק להנפיק ויזות תייר לרוסים. שתי המדינות משמשות כנתיב לתיירים רוסים המבקשים לעקוף את האיסור של האיחוד האירופי על נסיעות אוויריות

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

מנהיגי אסטוניה ופינלנד קוראים למדינות אחרות באירופה להפסיק להנפיק ויזות תייר לאזרחים רוסים, ואומרים שאסור לאפשר להם לצאת לחופשות באירופה מכיוון שמוסקבה ממשיכה במלחמה באוקראינה. האיחוד האירופי אמור לבחון את נושא הנפקת אשרות לרוסים בפגישה לא רשמית של שרי הפנים בהמשך החודש.

הקריאה מאסטוניה ופינלנד הגיעה כאשר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ביקש גם הוא מהמערב להפסיק להנפיק אשרות לרוסים בראיון ל'וושינגטון פוסט'. הבקשה זכתה להד בלטביה, שכבר החליטה להפסיק את הוצאת הויזות.

ראש ממשלת אסטוניה, קאיה קאלאס, צייצה ביום שלישי בטוויטר כי על מדינות אחרות באירופה "להפסיק להנפיק אשרות לרוסים. ביקור באירופה הוא פריבילגיה, לא זכויות אדם". קאלאס אמרה שהגיע "הזמן לסיים את התיירות מרוסיה עכשיו".

קאלאס אמרה גם שהנפקת ויזות לרוסים על ידי מדינות אחרות באזור, מטילה נטל על מדינות החולקות גבולות עם רוסיה. מבקרים באזור יכולים לנוע בחופשיות בתוך 26 מדינות, 22 מדינות האיחוד האירופי בתוספת איסלנד, ליכטנשטיין, נורבגיה ושוויץ. עוד 19 מדינות מחוץ לאזור מקבלים גם זרים הנוסעים עם אשרת ויזה של האיחוד האירופי.

רשות השידור הפינית YLE דיווחה בשבוע שעבר כי חברות רוסיות החלו להציע נסיעות באוטובוסים ורכבים מסנט פטרסבורג לשדות התעופה של הלסינקי ולפאנרנטה בפינלנד. לשדות התעופה הללו יש קישורים ישירים למספר יעדים באירופה, כאשר העיר השנייה בגודלה ברוסיה נמצאת במרחק של כ-300 ק"מ בלבד מהבירה הפינית.

גם ראש ממשלת פינלנד סאנה מרין, אמרה שהיא רוצה לפעול להפסקת ויזות תייר לרוסים. "זה לא נכון שבזמן שרוסיה מנהלת מלחמת תוקפנות אגרסיבית ואכזרית באירופה, הרוסים יכולים לחיות חיים נורמליים, לטייל באירופה, להיות תיירים", אמרה מרין.

אתמול אמר נשיא אוקראינה כי חשוב לסגור גבולות לנוסעים רוסים למערב. זלנסקי אמר שהגבלות כאלה צריכות לחול על כל הרוסים, אפילו אלה שעזבו את המדינה ומתנגדים למלחמה. הרוסים צריכים "לחיות בעולם שלהם עד שהם ישנו את הפילוסופיה שלהם", אמר.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי הוא מקווה ש"השכל הישר" ינצח בסופו של דבר במדינות הקוראות לאסור על רוסים לנסוע לאיחוד האירופי. פסקוב אמר כי הקרמלין רואה את דברי זלנסקי "שליליים ביותר".

ויזה מלחמת אוקראינה רוסיה פינלנד אסטוניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד