י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סל מוצרים בסיסי

בדיקת משרד הכלכלה: זאת רשת המזון היקרה ביותר

ממוצע סל המוצרים, עמד בחודש יולי 2022 על 948 ₪ | סל המוצרים הנבחר מציג ירידה של 15 ₪ ביחס למחיר הסל בחודש קודם | הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש יולי הינו 35% שהם 295 ₪

בדיקת משרד הכלכלה: זאת רשת המזון היקרה ביותר
סופרמרקט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד הכלכלה והתעשייה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בדקו "היכן הכי משתלם לקנות" ופרסמו את נתוני "סל המוצרים הבסיסי" לחודש מאי.

הנתונים מתבססים על נתוני המועצה לצרכנות מתוך אתר פרייסז, ומתוכם עולה כי המחיר הממוצע לסל בחודש יולי 2022 עמד על 948 ₪, ירידה בהיקף של 15 ₪, המהווה כ-1.5% ביחס לחודש יוני. 

הסל הנבדק כולל 68 מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. סל המוצרים כולל את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר ומהווים נתח משמעותי מהוצאות משקי הבית.

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר בחודש יולי היא "סופר יודה" – עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על 1137 ₪.

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הזול ביותר בחודש יולי הינה "רמי לוי" – עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על 842 ₪.

פער המחירים בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש יולי עומד על 35% שהם 295 ₪.

פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה ביותר ברשתות ה"דיסקאונט" עומד על 7% שהם 59 ₪.  

מתוך רשימת חנויות האונליין שנבדקו, פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עומד על כ- 11% שהם 99 ₪. 

ביחס לחודש קודם, חלה ירידה במחיר סל המוצרים הבסיסי כאשר כ- 65% מהרשתות הציגו ירידה במחיר הסל (בעבור רשתות זהות אשר נכללו בסל הן ביולי והן ביוני). 

ביחס ליולי אשתקד, חלה עלייה במחיר סל המוצרים הבסיסי כאשר כ- 82% מהרשתות הציגו עלייה במחיר הסל (בעבור רשתות זהות אשר נכללו בסל ביולי השנה וביולי אשתקד). 

 

 

צרכנות יוקר המחיה משרד הכלכלה מזון רשתות מזון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד