י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התעללות פוטיניסטית

אסירים לשעבר חושפים פרטים על שערוריית העינויים בכלא ברוסיה

אסירים לשעבר בכלא הרוסי סיפרו על עינויים קשים באופן שיטתי בבתי הכלא. קטעים שהודלפו על התעללות כזו הופצו בשנה שעברה, וכעת הקורבנות סיפרו מדוע זה קורה וכיצד הם נלחמים למען הצדק. לבתי הכלא הרוסיים אין כמעט פיקוח עצמאי

אסירים לשעבר חושפים פרטים על שערוריית העינויים בכלא ברוסיה
כלא שמור: אילוסטרציה צילום: Pixabay

בית החולים בכלא סרטוב, בדרום מערב רוסיה, הגיע לידיעת הציבור בשנה שעברה כאשר סרטונים של התעללות מחרידה באסירים הודלפו לארגון זכויות אדם ודווח עליהם בתקשורת הבינלאומית.

אלכסיי מקרוב שמע על המוניטין של המקום עוד לפני שהועבר לשם ב-2018 כחלק מעונש של שש שנות מאסר בגין תקיפה. אסירים שנשלחים לסרטוב מבתי כלא אחרים באזור התלוננו על כך שמחלקות רפואיות מפברקות תוצאות כדי שיוכלו להתעלל באסירים בדלתיים סגורות. לבתי הכלא הרוסיים אין כמעט פיקוח עצמאי, ובתי חולים בכלא עם כללי הסגר הבריאות שלהם אפילו פחות.

אלכסיי מקרוב היה ממש חולה, הוא אובחן כחולה בשחפת, וקיווה שהוא יינצל. אך למרות זאת הוא סיפר כי עבר התעללות קשה פעמיים במהלך שהותו שם. קורבנות ומומחים טוענים שההתעללות שמקארוב ואחרים היו נתונים לה, תמיד מאושרת על ידי רשויות הכלא, ומשמשת לסחיטת אסירים, להפחיד אותם או לכפות הודאות.

הפעם הראשונה שמקארוב עונה הייתה בפברואר 2020. הוא סירב להודות במזימה נגד הנהלת הכלא ושלושה סוהרים התעללו בו ממושכות. "במשך 10 דקות הם הכו אותי קשות, כשהתעלפתי, היו מתיזים עליי מים קרים וזורקים אותי בחזרה לשולחן".

הדלפת הצילומים בשנה שעברה מסרטוב פורסמה בסיוע אסיר אחר לשעבר בכלא. סרגיי סבלייב שהצליח להבריח קטעים המציגים השפלה ואלימות נגד עשרות אסירים. הוא גם מאמין שהעינויים מאושרים ברמות הגבוהות ביותר כחלק ממערכת מאורגנת.

לסבלייב הייתה גישה לצילומים מכיוון שהתבקש לעבוד במחלקת האבטחה של הכלא. הוא נדרש לפקח ולקטלג את הצילומים ממצלמות הגוף הנלבשות בדרך כלל על ידי סוהרים.

לאחר מכן נאמר לו לשמור את הצילומים המוקלטים של חלק מהתקיפות הללו כדי להראות למחלקת האבטחה, ולעיתים להעביר אותם לכונן כדי שניתן יהיה להציג אותם לגורמים בכירים יותר.

לאחר שגילה את הזוועות המתרחשות בדלתיים סגורות, החל להעתיק את הקבצים ולהחביאם. סבלייב אומר כי האסירים שמבצעים את ההתעללות הם אלו שהורשעו בפשעים אלימים ולכן מרצים עונשים ארוכים. ככאלה, "הם מעוניינים לקבל יחס טוב יותר מהרשויות" הוא אומר.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין החליף את ראש שירות בתי הסוהר הלאומי והודיע ​​כי נדרשים "צעדים שיטתיים" כדי לחולל שינוי. החוק במדינה תוקן בחודש שעבר כדי להכניס עונשים חמורים על שימוש בעינויים כאמצעי לניצול לרעה של כוח או הוצאת ראיות.

רוסיה ולדימיר פוטין התעללות אסירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד