י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשד לשוחד בחירות

ראש העיר שנעצר: רמי גרינברג; מעצרו הוארך

רמי גרינברג, ראש עיריית פ"ת, הוא ראש העיר שנעצר הבוקר בלשכתו. במשטרה חושדים כי גרינברג קיבל שוחד מבעלי עסקים בעיר במהלך הבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2018. בית המשפט האריך את מעצרו בשישה ימים

ראש העיר שנעצר: רמי גרינברג; מעצרו הוארך
רמי גרינברג ראש עיריית פתח תקווה צילום: פייסבוק העירייה

ראש העיר שנעצר הבוקר (רביעי) בלשכתו בחשד לעבירות של טוהר המידות, הוא רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה. כך הותר לפרסום. בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו בשישה ימים. במשטרה חושדים כי גרינברג קיבל שוחד מבעלי עסקים בעיר - אותם היא מגדירה כ"בעלי עניין" - במהלך הבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2018.

גרינברג הובא בצהריים לדיון בעניינו בבית המשפט. לפי נציג המשטרה, מדובר בחקירה סמויה שעברה היום לשלב הגלוי, שהחלה לפני מספר רב של חודשים. "מחומר החקירה עולה כי עלה חשד סביר אשר מבסס את בראיות נגד החשוד".

במסגרת הפרשה נעצרו גם מנכ"ל העירייה ושני בעלי העסקים. חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 מייחסים לעצורים המעורבים עבירות של מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף.

חקירת המשטרה החלה בעקבות חשד כי במהלך מערכת הבחירות לרשויות המקומיות, אנשי העסקים העבירו כספים, בסך מאות אלפי ש"ח, לקמפיין הבחירות של גרינברג שהיה דאז המועמד לראשות העיר ובתמורה לכך, הבטיח להם האחרון, שיפעל לקידום ענייניהם הכלכליים, לאחר היבחרו.

גרינברג, נזכיר, עוכב לחקירה לפני כחודש בחשד לביצוע עבירות של מרמה, הפרת אמונים וסחיטה באיומים. בתום החקירה הוא שוחרר בתנאים מגבילים. במשטרה חשדו כי גרינברג, שנחקר לצד שלושה ממקורביו, דרש את פיטוריהם מעבודה של מתנגדיו ושל בני משפחתם, והציב זאת כתנאי להעברת תקציבים למוסדות המעסיקים אותם. "כראש עיר, בטלתי את עצמי בצורה הכי ברורה ורתמתי את כל כוחי רק למען האינטרס הציבורי. כך אני נוהג כל חיי וכך אנהג תמיד", כתב גרינברג לאחר החקירה.

רמי גרינברג פתח תקווה שוחד בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד