י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חשש מאחוזי הצבעה נמוכים

לחץ בליכוד: שעות אחרונות לסגירת הקלפיות, ההצבעה הוארכה

בליכוד חוששים מאחוזי הצבעה נמוכים בפריימריז והיו"ר בנימין נתניהו חושש מאופי הרשימה שתיבחר בשל כך וגם מהאפשרות שרוב המצביעים יצביעו נגד בקשתו לשריין כמה אישים מטעמו ברשימה | בינתיים הוארכו שעות ההצבעה בשעה נוספת | כל הפרטים על המתחולל נכון לשעה זו

לחץ בליכוד: שעות אחרונות לסגירת הקלפיות, ההצבעה הוארכה
נתניהו בקלפי צילום: תומר נויברג, פלאש 90

הפריימריז בליכוד נמשכים ובעוד כשלוש שעות אמורות היו הקלפיות להיסגר, אלא שלאור אחוזי הצבעה נמוכים יחסית וחוסר שביעות רצון מצידו של יו"ר התנועה בנימין נתניהו, הוחלט להאריך את סגירת הקלפיות לשעה 22:00.

לפי העדכון האחרון (נכון לשעת פרסום הכתבה) 33.8 אחוז מבעלי זכות הבחירה המהווים 46,600 מצביעים הגיעו לקלפיות הפרוסות ברחבי הארץ. בבחירות המקדימות שנערכו בפעם האחרונה בשנת 2019 עמד אחוז ההצבעה הכולל על 58% ולפנינו עוד כשלוש שעות למועד סגירת הקלפיות המתוכנן - 21:00.

אחת הקלפיות בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

יו"ר 'הליכוד' נתניהו הצביע בפריימריז יחד עם רעייתו שרה בקלפי בתל אביב ואמר: "זה יום חג למדינת ישראל ולליכוד - המפלגה המרכזית של המחנה הלאומי. אם נרצה להימנע מסבב בחירות נוסף צריך מפלגת ליכוד גדולה, בטוח שנקבל נבחרת ליכוד נהדרת. יש אנשים נהדרים שיודעים את המלאכה של הובלת המדינה. יש רבבות מתפקדים ואני שיבחרו נכון. אחוזי ההצבעה לא מספיק טובים ולכן אני קורא לחברות וחברי הליכוד לא להישאר בבית - לצאת להצביע!".

מגמה נוספת שמלחיצה את נתניהו היא העובדה שרבים מבין אלה שהגיעו לקלפי לא הצביעו בפתק נוסף 'בעד' או 'נגד' השריונים שהוא מבקש לבצע ברשימה אחרי תוצאות הפריימריז והוא חושש מכך שלבסוף בתום ספירת הקולות יתברר כי רובם הצביעו 'נגד' וכך לא יוכל לשריין את מי שהוא מבקש, כאשר השמות הבולטים כמועמדים הם עידית סילמן, עמיחי שיקלי וגל הירש. 

בינתיים עשרות המועמדים מתרוצצים משעות הבוקר בין הקלפיות ברחבי הארץ בניסיון לשכנע את המצביעים לכלול אותם בטפסי ההצבעה שלהם שבהם הם מסמנים רק 12 שמות בלבד.

אמיר אוחנה מצביע בפריימריז | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

לפי התחזיות והפרשנויות, מי שעשויים להשתדרג ולהתברג גבוה, הם יריב לוין, אמיר אוחנה, דוד אמסלם, יואב גלנט, אלי כהן, גלית דיסטל אטבריאן וניר ברקת. מבין המתמודדים החדשים ההערכה היא שייכנסו למקום ריאלי אנשי התקשורת בועז ביסמוט, לשעבר עורך 'ישראל היום' וארז תדמור, לשעבר דוברו של נתניהו, סופר ומגיש ברדיו 'גלי ישראל'.

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

פריימריז בליכוד בנימין נתניהו אחוז הצבעה בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד