כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בכפוף לשימוע

הסתה לגזענות: ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי יועמד לדין

חבר הכנסת לשעבר עודכן ע"י פרקליטות המדינה כי בכוונתה להעמידו לדין בגין הסתה לגזענות, בכפוף לשימוע | לפי הפרקליטות, פרסם בן ארי דברי הסתה לגזענות כלפי ערבים באשר הם, במעל לעשרים הזדמנויות שונות

הסתה לגזענות: ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי יועמד לדין
בן ארי צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

הפרקליטות הודיעה לחבר הכנסת לשעבר ד"ר מיכאל בן ארי, כי נשקלת העמדתו בגין הסתה לגזענות, בכפוף לשימוע שייערך לו ככל שיחפוץ בכך. ההחלטה להעמיד לדין את בן ארי התקבלה על דעת פרקליט המדינה והיועצת המשפטית לממשלה.

לפי הפרקליטות, מדובר ב"פרסומים שיטתיים, חוזרים ונשנים נגד ערבים באשר הם". יצויין כי בשנת 2019 נפסלה מועמדותו של בן ארי לכנסת בעילת הסתה לגזענות.

על פי מכתב השימוע, שנמסר לבן ארי, במשך תקופה ממושכת של כשלוש שנים וחצי שתחילתן בסוף שנת 2017, פרסם דברי הסתה לגזענות כלפי ערבים באשר הם, במעל לעשרים הזדמנויות שונות. "את דבריו המסיתים פרסם בן ארי בהיקף תפוצה נרחב מאוד, במסגרת נאום שנשא באירוע פומבי, תקשורתי ורב-משתתפים, במסגרת ראיון שנתן בכלי תקשורת מרכזי ובמסגרת חשבונות הפייסבוק והטוויטר הפופולריים שלו, להם היו מקושרים עשרות אלפי עוקבים ואשר בנוסף היו פתוחים ונגישים באינטרנט לעיני כל", נכתב בהודעת הפרקליטות.

בפרקליטות טוענים כי הפרסומים המסיתים, שבן ארי אף הרבה להפציר בעוקביו להמשיך ולשתף ובגינם נשקלת העמדתו לדין, זכו לחשיפה רבה, ובפועל היוו במה גם לאחרים להביע תמיכתם בתכנים באופן פומבי. "למרות שכמחזיק ומנהל חשבונות הפייסבוק והטוויטר שלט בן ארי באופן בלעדי בכלל תכניהם, והיה יכול למחוק את הפרסומים המסיתים, את התגובות התומכות הקיצוניות של העוקבים או לחסום עוקבים שהגיבו באופן קיצוני, הוא בחר שלא לעשות כן".

 

העמדה לדין מיכאל בן ארי הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד