י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"לבטל את מסלול הדמים"

בעקבות התאונה הקטלנית בירושלים: הח"כ שב ומתריע

בעקבות התאונה הקטלנית אמש בירושלים, ח"כ ישראל אייכלר חוזר ומתריע: "לבטל מיד את מסלול הדמים בירמיהו ולסמן במקומו נת"צ בימין הכביש"

בעקבות התאונה הקטלנית בירושלים: הח"כ שב ומתריע
זירת התאונה צילום: צוות הצלה

בעקבות התאונה הקטלנית אמש (שלישי) ברחוב ירמיהו בירושלים, בה נהרג הרה"ח ר' פנחס נפתלי דייטש ז"ל, חוזר ח"כ ישראל אייכלר ומתריע שוב אודות הסכנה שבמסלול תחבורה ציבורית דו כיווני באמצע הכביש. במקום זאת דרש לסמן נת"צ בימין הכביש.

לדברי ח"כ אייכלר הסכנה בכבישים כאלו היא עצומה. זאת מאחר והמסלול הוא באמצע הכביש, לשני הכיוונים, מה שמקשה מאוד על הולכים רגל לחצות את הכביש בבטחה. בניגוד לנת"צ – נתיב תחבורה ציבורי, שהוא מסלול אחד בצד ימין של הכביש, המהווה אלטרנטיבה בטוחה הרבה יותר.
יצוין כי בשנים עברו, קיים ח"כ אייכלר מספר רב של דיונים בנושא בוועדה לפניות הציבור של הכנסת, בהשתתפות הגורמים הרלוונטיים מטעם משרד התחבורה והעירייה. בחסדי שמיים הצליחה הוועדה לשנות את התכנית להקמת מת"צים ברחובות הסמוכים. אך התכנית למת"צ ברחוב ירמיהו נותר על כנו בטענה כי "כבר הושקעו סכומי עתק ואי אפשר לבטל".

עוד בנושא:

הנהג נלכד > ירושלים: בן 70 נהרג בהתנגשות אוטובוס בבניין

פוגע ברכב ומתנגש במבנה: תיעוד התאונה הקטלנית בירושלים | הנסיבות נחקרות

חזר מקניות ונהרג: הרה"ח ר' פנחס נפתלי דייטש ז"ל

במכתב ששיגר ח"כ אייכלר לראש העיר דאז ניר ברקת ולשר התחבורה דאז ישראל כץ בתאריך ג' באב תשע"ח כתב בין היתר: "דבר ראשון הוא נושא של פיקוח נפש, למען בטיחות הולכי הרגל, ילדים, קשישים ונכים. אבקש לסלול נתיבי תחבורה ציבורית משני צדי הכביש ולא באמצעו משום פיקוח נפש".

כך גם בדיון שיזם מול צוות תכנית אב לתחבורה בירושלים בתאריך 10.12.2019 דנו רבות בנושא, והצוות הסכים כי "נת"צ בתוך שכונה בטיחותי יותר ממת"צ. הנסיעה בו איטית הרבה יותר וזה לבדו מפחית חיכוך עם הולכי הרגל".

באחד הדיונים שקיימה הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ אייכלר התריעה הוועדה על הישנות מקרה כביש הדמים הזכור לרע מרחוב ז'בוטינסקי בגוש דן שגבה הרוגים רבים, אשר עלול רח"ל לחזור על עצמו אם הגורמים האחראים לא יתעשתו.

את דרישתו החוזרת כעת לשנות את המת"צ בירמיהו לנת"צ שיגר ח"כ אייכלר לכלל הגורמים הרלוונטיים, ראש העיר ירושלים וצוות אב לתחבורה. הוא הוסיף כי הציבור חייב למחות נגד התרת דמים משיקולים הנדסיים וכלכליים, וקרא לכל מי שיכול להשפיע לפירוק המת"צ בירמיהו ובכביש גולדה מאיר הגובים נפשות, פצועים והרוגים.

תאונת אוטובוס תאונה קטלנית רחוב ירמיהו ישראל אייכלר נתיב תחבורה ציבורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד