י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נאמנות או משיחיות?

בשמאל תוקפים ובימין חוגגים: הפריימריז הוכיחו שהליכוד וביבי - אותו דבר

עדיין לא פורסמו כל תוצאות האמת בפריימריז בליכוד אך הרשימה המסתמנת מציגה שינוי דרמטי בראשות הרשימה כאשר הוותיקים נדחקו על חשבון מתמודדים שהמכנה המשותף שלהם הוא הנאמנות למנהיג, בנימין נתניהו | בימין רואים את זה כיתרון והוכחה בצדקת דרכם, מנגד בשמאל תוקפים וטוענים כי הליכוד הפך למפלגת יחיד של אדם 'מסוכן'

בשמאל תוקפים ובימין חוגגים: הפריימריז הוכיחו שהליכוד וביבי - אותו דבר
נתניהו מצביע בפריימריז צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

תוצאות האמת בפריימריז שהתקיימו אמש בליכוד צפויים להתפרסם בקרוב וכפי המסתמן, הקריאה של יו"ר המפלגה בנימין נתניהו, שדחק לאורך הפריימריז במתפקדי המפלגה לצאת ולהצביע, הצליחה לגבור על הדילים וקבלני הקולות ולהציב בראש הרשימה את מקורביו ונאמניו.

בימין רואים זאת כהוכחה ניצחת לכך שרצון הבוחרים הוא להמשיך ולחתור להקמת ממשלת ימין לאומית תחת הנהגת היו"ר בנימין נתניהו. מנגד, בשמאל, וגם במפלגות המרכז המורכבות מרבים ממאוכזבי הליכוד טוענים כי זו דווקא הוכחה שהליכוד איבד צורה והפך למפלגת 'ביבי' וכי הציבור הולך אחריו כעדר עיוור.

זהבה גלאון הגיבה לתוצאות החלקיות בליכוד וכתבה: "‏אז יש את ההוא שאמר 'לכלוא שמאלנים' את ההיא שתשפוך אקונומיקה על הפרקליטות וכמובן את מגינת האנסים. סה״כ הלכו על רשימה ממלכתית בליכוד".

השר זאב אלקין שפרש מהליכוד יחד עם גדעון סער, התראיין הבוקר ב־103fm על התוצאות החלקיות מהפריימריז של הליכוד, לפיהן, החמישייה כוללת את יריב לוין, אלי כהן, יואב גלנט, דוד אמסלם ואמיר אוחנה. "תסתכל על הרשימה, זה לא הדי אן איי של הליכוד, יש פה שינוי כתוצאה מהפעולה של נתניהו", אמר והוסיף לגבי יולי אדלשטיין שהידרדר במקומות, ואמר: "בליכוד של פעם מי שהעז לקרוא תיגר על יו"ר, לא הידרדר לעשירייה השלישית".

גם שר התקשורת יועז הנדל ממפלגת הרוח הציונית התייחס הבוקר לתוצאות הפריימריז וטען כי התוצאות טובות עבור מפלגתו. "אני מניח שאנשי ימין ממלכתי – שהערכים שלהם לא דומים לאלו שנבחרו במקומות הראשונים בליכוד, שעסוקים בעיקר במה שטוב לנתניהו – יחפשו בית. זו הזדמנות גדולה ל"הרוח הציונית", אמר השר הנדל בראיון לרשת ב'.

מנגד, חה"כ צחי הנגבי שנדחק לפי התוצאות כרגע למקום לא ריאלי - צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "הרשימה המסתמנת כעת לאחר ספירת כשליש מקולות המצביעים היא בשורה מצויינת לתנועה שלנו. חברי התנועה השכילו לבחור באנשים ונשים ותיקים וחדשים שמייצגים בכישרון את ערכי הימין, ושניהלו באומץ ובהצלחה מאבקים ציבוריים עזים בכנסת ומחוצה לה.

‏אני מודה לכל מי שהצביע עבורי וסייע לי, וגם אם לא אשתלב ברשימה במקום ריאלי, אני יודע שעשיתם מאמץ אדיר עבורי. ההרכב החדש של סיעת הליכוד מהווה נקודת זינוק מצויינת למערכת בחירות מוצלחת, ולניצחון הליכוד בראשות בנימין נתניהו בבחירות הקרובות".

נציין כי בליכוד יש 'עוצר ראיונות' לבקשת היו"ר בנימין נתניהו עד להודעה חדשה וככל הנראה מחכים לתוצאות האמת. 

פריימריז בליכוד בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד