י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
איפה טעינו?

הפריימריז בליכוד: כך מגיבים עורכי המדגם על תוצאות האמת

ביקורת קשה ומזלזלת מופנית בשעות האחרונות כלפי מכון 'דיירקט פולס' שניסה אמש לחזות את תוצאות הפריימריז בליכוד ודי נכשל במשימה | במכון טוענים מנגד עם פרסום תוצאות האמת כי קלעו דווקא ברוב התחזיות 

הפריימריז בליכוד: כך מגיבים עורכי המדגם על תוצאות האמת
פריימריז בליכוד צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מכון הסקרים 'דיירקט פולס' של שלמה פילבר סופג בשעות האחרונות ביקורת קשה על תוצאות המדגם שפרסם אמש עם סגירת הקלפיות בפריימריז של הליכוד. עם פרסום תוצאות האמת אחרי ספירת אחרון הקולות, הם מבקשים לעשות סדר.

ב'דיירקט' מזכירים כי שנת 2008 הייתה הפעם האחרונה שבה ערוצי הטלוויזיה שידרו מדגם פריימריז, סביב הקרב בקדימה ז"ל בין ציפי לבני לשאול מופז. הפארסה בין המדגם ותוצאות האמת הרחיקו את כל הסוקרים והערוצים מניסיון נוסף. 10 שנים אחרי נולדה 'דיירקט'.

עוד הם מציינים כי 'דיירקט' אוהבת אתגרים, ו"יחד עם ערוץ 14, נכנסנו הפעם לאחד משדות המוקשים הגדולים של הפוליטיקה הישראלית: מדגם פריימריז בקרב מתפקדי תנועת הליכוד".

עוד בנושא:

החלה ספירת הקולות בליכוד: מדגם דרמטי מציג מהפך בצמרת הרשימה

במכון מודים כי "זה אינו מדגם רגיל בלשון המעטה. המדגם הזה דרש צורך לקבל מודיעין איכותי בזמן אמת אודות "הדילים" שמשפיעים דרמטית על תוצאות האמת. במשך יותר מ- 10 שעות הריץ צוות האנליסטים שלנו מאות סימולציות ותרחישים, כאשר לבסוף הצגנו את הנוסחה אותה הערכנו כמדוייקת ביותר". ומבטיחים, "כבר בימים הקרובים ננתח את תוצאות האמת אל מול הנוסחה, כדי לדייק ולשפר אותה עוד יותר".

באשר לתוצאות האמת, ב'דיירקט' טוענים כי המדגם שפרסמו אמש קלע לרוב המקומות הריאלים, "בינתיים, הכותרת המרכזית מול תוצאות האמת מוכיחה כי זיהינו את כלל חברי הרשימה הארצית המשתלבים במקומות 2 עד 40 שנחשבים לריאליים. צדקנו ב-24 מתוך 25 השמות ששיבצנו, מה שמעמיד את המדגם על 93.5% דיוק".

תוצאות המדגם מול תוצאות האמת.

"איפה טעינו?", הם מודים, "לגבי המועמד ארז תדמור", ומזכירים "כבר ביום שישי פרסמנו את השביעייה שתשתלב בצמרת הרשימה ורמזנו על מהפך דרמטי בצמרת. אתמול הצגנו במדגם את צמרת הרשימה החדשה, ושוב ב- 12 מתוך 13 המקומות הראשונים דייקנו. 92.4% דיוק".

"איפה טעינו? במיקום של האישה הראשונה בליכוד, כאשר מירי רגב השתלבה ראשונה ולא גלית דיסטל כפי שהערכנו".

"הלאה. מי לא יכהן בכנסת הבאה? אמרנו בשידור כי שורה של שרים לשעבר וח"כים מכהנים לא ייכנסו לכנסת הבאה. בהקשר הזה אמרנו במשדר כי אורלי לוי אבקסיס, צחי הנגבי, קרן ברק ופטין מולא לא ייכנסו לכנסת. גם כאן דייקנו ברוב הרשימה. איפה טעינו? אצל דוד ביטן, כשלא שקללנו נכון את כוחו בדילים".

"נמשיך במגמות: חברי העשירייה הראשונה בעבר עוברים ל"ספסלים האחוריים ונדחקים לירכתי הרשימה, כאשר הבולטים מכולם אותם הזכרנו הם יולי אדלשטיין, ישראל כ"ץ, חיים כץ וגילה גמליאל. התוצאות מדברות בעד עצמן".

"נמשיך למועמדים החדשים: הצגנו את בועז ביסמוט וטלי גוטליב כמי שיכנסו לרשימה הארצית. זהינו כי גלעד שרון לא יכנס. איפה טעינו? לגבי כניסתו של ארז תדמור כאמור, וגם לגבי מיקומו של דני דנון שהצליח להתמקם בעשירייה השנייה, כאשר אנחנו שילבנו אותו רק בעשירייה השלישית".

כמה מסקנות מהמדגם של דיירקט:

- הפריימריז בעבודה רכים יותר לפיצוח עם הרבה פחות דילים. הדיוק שלנו בהם היה קונצרט מושלם.
- היינו קרובים מאוד לפיצוח נוסחת "הדילים" בליכוד מול המצביעים החופשיים. נתחקר, נלמד, נשפר. זה מה שהופך אותנו לטובים יותר מכל השאר.
- הסטיות בחלק מהמיקומים ברשימה הארצית היו של מאות קולות מתוך כ- 80,000 בוחרים, קצת פחות מאחוז, לגמרי בטווח טעות הדגימה.

לסיום, מגיבים אנשי המכון למבקרים: "מילה אחרונה לקבוצה קטנה ורעשנית של עוקבים וצייצנים "שמתים" לראות אותנו קצת טועים. אנחנו כבר בדרך למדגם הבא, בזמן שאתם תמשיכו לצייץ. רואים לכם וזה לגמרי משעשע אותנו".

מכון הסקרים דיירקט פולס שלמה פילבר פריימריז בליכוד מדגם בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד