י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אסון כבד בירושלים

תאונה קטלנית סמוך ל'רב שפע': אוטובוס פגע בתחנה, אישה ו-2 ילדות נהרגו

אסון רודף אסון: אוטובוס הידרדר והתנגש בתחנת אוטובוס ברחוב שמגר סמוך ל'רב שפע' בי-ם | כוחות ההצלה טיפלו במספר נפגעים ונאלצו לקבוע את מותן של 3, בהן אישה בשנות ה-30, בתה בת ה-3 וילדה בת 7 | המשטרה: "נפתחה חקירה, מבקשים מהציבור לא להגיע לזירה"

תאונה קטלנית סמוך ל'רב שפע': אוטובוס פגע בתחנה, אישה ו-2 ילדות נהרגו
זירת התאונה בירושלים צילום: דוברות מד"א

תאונה קטלנית ברחוב שמגר בירושלים: אוטובוס הידרדר הערב (חמישי) לתוך תחנה ברחוב שמגר בבירה ופגע במספר בני אדם שהמתינו במקום. כוחות הצלה רבים הוזעקו לזירת התאונה, סמוך לקניון 'רב שפע'. אישה כבת 30, בתה בת ה-3 וילדה נוספת בת 7 אותרו כשהן ללא רוח חיים, ופראמדיקים נאלצו לקבוע את מותן. מצבם של שאר הנפגעים מוגדר קשה, בינוני וקל. מחקירה ראשונית עולה כי הנהג יצא לסגור את תא המטען כשלפתע אירעה ככל הנראה תקלה במערכת הבלמים, מה שהוביל להידרדרות האוטובוס.

לוחמי האש פעלו במשך שעה ארוכה במאמץ לחלץ חלק מהנפגעים שהיו לכודים מתחת לאוטובוס. לפי כבאות והצלה, 8 צוותי חילוץ שהוזנקו למקום פעלו לחילוץ 3 לכודים. בתום מאמצים מרובים, הצליחו הכבאים להרים את האוטובוס. המשטרה מסרה כי "משטרת ישראל החלה בחקירת נסיבות תאונת דרכים שארעה ברחוב שמגר בירושלים, במעורבות אוטובוס שככל הנראה איבד שליטה ופגע במספר הולכי רגל". "סיבת התאונה נבדקת כרגע על ידי בוחני התאונה", אמר תת ניצב קובי יעקובי, מפקד מרחב ציון. לדבריו, "אנחנו חוקרים, אבל אני אומר בוודאות שלא מדובר בפיגוע. מדובר בתאונת דרכים מצערת שהנסיבות שלה כרגע נבדקות. ככל שאנחנו מבינים - תקלה היא זו שהובילה לתאונה. מצבו של הנהג קל והוא בעיקר בטראומה מהאירוע. הוא עוכב לחקירה".

כוחות משטרה רבים ובוחני תאונות דרכים של משטרת ישראל נמצאים בזירה והחלו בחקירת נסיבות התאונה. "אנו מבקשים מציבור הסקרנים שלא להתקרב לזירה ולאפשר לכוחות ההצלה לסיים את פעולות החירום בזירה", נמסר מהמשטרה.

מוטי דהן, חובש באיחוד הצלה מסר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בזירה קשה של תאונה - אוטובוס שהתנגש בתחנת אוטובוס. למרבה הצער נקבע מותן בזירה של אישה וילדה כבת 3 עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבלו. כמו כן הענקנו סיוע בזירה לפצוע קשה, ולמספר נפגעים נוספים במצב קל. עקב אופי האירוע פועלים במקום צוותי חוסן - היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה".

הפאראמדיקים של מד"א, נתנאל ליפשיץ ובר עזר סיפרו: "מדובר בתאונה מזעזעת, מתחת לחלקו האחורי של האוטובוס ראינו אישה כבת 30 ופעוטה כבת 3 שוכבות מחוסרות הכרה, עם חבלות קשות, ביצענו בדיקות רפואיות, הן היו ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותן, מתחת לאוטובוס נלכדה ילדה כבת 7 שלא ניתן היה להגיע אליה, היא הייתה מחוסרת הכרה ולאחר הרמת האוטובוס היא חולצה כשהיא ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה".

"על המדרכה בסמוך לחלקו האחורי של האוטובוס שכבה צעירה כבת 21 בהכרה מלאה, היא סבלה מחבלות קשות בגפיים, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים שערי צדק כשמצבה קשה ולא יציב, ובנוסף פינינו 2 פצועים, ילד כבן 6 במצב בינוני עם חבלות בראש בבטן ובגפיים ואשה כבת 47 במצב קל עם חבלה בגפיים ולבית החולים הדסה פינינו אשה כבת 24 ילד כבן 4 ותינוקת כבת שנה במצב קל עם חבלות בראש ובגפיים, הוסיפו הפאראמדיקים.



 

תאונת דרכים רב שפע משפחת גלושטיין תאונה בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד