י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המחבלים מאלעד ותחנת הרדיו

דרישה הח"כ: "לפטר לאלתר את השדרן הסורר"

בעקבות הפרסום כי שדרן הרדיו 'מכאן' סירב לכנות את המחבלים שביצעו את הטבח האכזרי בעיר אלעד בכינוי "טרוריסטים" פנה איתמר בן גביר למ"מ מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי טל פרייפלד בדרישה לפיטורי שדרן הרדיו

דרישה הח"כ: "לפטר לאלתר את השדרן הסורר"
אילוסטרציה צילום: pixabay

בעקבות הפרסום אמש (רביעי) של עמית סגל כי שדרן רדיו 'מכאן' בערבית סירב לכנות את המחבלים שביצעו את הטבח האכזרי בעיר אלעד בכינוי "טרוריסטים" פנה יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר למ"מ מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי טל פרייפלד בדרישה לפיטורי שדרן הרדיו.

דרישה לפטר את השדרן

כזכור, אתמול (רביעי) נחשף כי מגיש בתאגיד השידור הציבורי ברדיו 'מכאן' בשפה הערבית סירב לקרוא את הפתיח ביומן הבוקר שכינה את מבצעי טבח הגרזנים באלעד "טרוריסטים". הם פנו אל סמנכ"ל התאגיד שאחראי על המדיה בערבית וזה הציע שינסחו את המחבלים כ"מבצעי הפעולה באלעד"

מה עוד שע"פ לפי הדיווח, העורך לא הסכים לכל. והקטע לא שודר כלל. הרקע מקומם לא פחות כאשר מנהל השידורים בערבית בתאגיד 'כאן' הוריד בחודש יוני הוראה שאוסרת להגיד על מחבלים פלסטינים "טרוריסטים" אלא בהתייעצות איתו.

כאמור בעקבות החשיפה פנה גביר למ"מ מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי טל פרייפלד בדרישה לפיטורי שדרן הרדיו.

במכתבו כתב בן גביר: "לא די בכך שאותו שדרן לא ננזף על התנהלותו, הוצע לו ניסוח שונה למחבלים והוא כינה אותם "מבצעי הפעולה באלעד". לאחר התקרית אף גובש נוהל מביש לפיו נדרשים כלל העובדים בשידורים בערבית להתייעץ עם המנהל לפני כל שימוש במונח "טרוריסטים".

בן גביר כינה את התנהלות התאגיד כמבישה וציין: "תאגיד השידור הציבורי כשמו כן הוא, ציבורי ששידוריו ממומנים מכספי משלמי המיסים ועל כן נדרש לשרת את האינטרס הציבורי".

לדברי בן גביר: "האינטרס הציבורי הוא לוחמה בטרור ביד קשה ולהציג את הדברים בשידורים כהוויתם ולא במכבסת מילים שנותנת יד חופשית לטרור".

איתמר בן גביר רדיו תקשורת פיטורין תאגיד השידור כאן פיגוע באלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד