כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מלחמות המוסלמים

איש דת בכיר של הטליבאן נהרג על ידי מחבל דאעש

איש דת בכיר בטליבאן נהרג ביום חמישי בבירת אפגניסטן בפיגוע התאבדות של מחבל דאעש. שעות לאחר מכן, דאעש טען כי ביצע פיגוע, דאעש פרסמו בערוצי הטלגרם שלהם כי המחבל פוצץ את אפוד הנפץ שלו בתוך משרדו של איש הדת

איש דת בכיר של הטליבאן נהרג על ידי מחבל דאעש
לוחמי טאליבן: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

רחימוללה חאקאני איש דת בכיר מהטאליבן, הידוע בנאומיו הלוהטים נגד המדינה האסלאמית - דאעש, נהרג מפיצוץ מחבל מתאבד. המחוסל שרד בעבר לפחות שני ניסיונות התנקשות, כולל אחד בפקיסטן באוקטובר 2020.

"המדרסה (בית ספר) של שייח' רחימוללה הייתה המטרה היום וכתוצאה מכך הוא ואחד מאחיו נהרגו", כך אמר דובר משטרת קאבול, חאליד זדראן, לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP, והוסיף כי שלושה נוספים נפצעו בפיצוץ. דובר הממשלה בילאל קרימי אישר את מותו "במתקפה שבוצעה על ידי אויב פחדן".

שעות לאחר מכן, דאעש טען כי ביצע פיגוע. דאעש פרסמו בערוצי הטלגרם שלהם כי המחבל פוצץ את אפוד הנפץ שלו בתוך משרדו של איש הדת. חאקאני היה אחד "האנשים הבולטים של הטליבאן ואחד הגדולים שבהם שהסיתו להילחם בדאעש" כך פרסמו כלי תקשורת באפגניסטן שציטטו הצהרה מדאעש.

מקורות לטאליבן אמרו שלמרות שלא מילא תפקיד רשמי, חאקאני היה דמות משפיעה שלימדה רבים מחברי הקבוצה לאורך השנים. עשרות פקידי טליבאן הביעו תנחומים ברשתות החברתיות. "מילאת את חובתך אי אפשר למנוע את הגורל, אבל הקהילה המוסלמית התייתמה", צייץ מובין חאן, לשעבר דובר משטרת קאבול.

טאליבן אפגניסטן דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד