י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
81 ימים לבחירות

סקר חדש: שתי מפלגות מתחזקות; אין ממשלה

בעוד 81 יום נצעד אל הקלפיות בתקווה שהפעם תהיה הכרעה והבחירות הבאות תהיינה בעוד ארבע שנים. סקר מנדטים שמתפרסם הבוקר עדיין לא מבשר זאת. גוש נתניהו אמנם קרוב יותר ל-61, אך כל זה תלוי באיילת שקד | וכל זאת למרות ש'מרצ' נותרת בחוץ | וגם: מי גורף את הקרדיט על 'עלות השחר'

סקר חדש: שתי מפלגות מתחזקות; אין ממשלה
לפיד/נתניהו צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ/הדס פרוש, פלאש 90

81 יום לבחירות, סקר מנדטים חדש שמתפרסם הבוקר (שישי) עדיין לא מבשר טובות לאף אחד מהמחנות בכנסת. לפי סקר שערך מכון 'פאנלס פוליטיקס' של מנחם לזר עבור העיתון 'מעריב', גוש נתניהו משיג 59 מושבים בכנסת הבאה, לעומת הגוש התומך ביאיר לפיד לראשות הממשלה שמשיג 41 מושבים בלבד, ללא 'כחול לבן', 'הרוח הציונית' ו'הרשימה המשותפת', שרואות את עצמן עצמאיות ולא החלטיות לגבי זהות הממשלה שאליה יחברו או לא. יצוין כי הסקר נערך טרם תוצאות הפריימריז של הליכוד ואחרי תוצאות הפריימריז של 'העבודה'.

לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת 'הליכוד' עודנה המפלגה הגדולה בכנסת עם 33 מושבים, לעומת 30 בכנסת הנוכחית, אחריה 'יש עתיד' של יאיר לפיד מתחזקת ל-25, 'כחול לבן - התקווה החדשה' של בני גנץ וגדעון סער נחלשת ל-10, 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ' עודנה על נתון דו ספרתי עם 10 מושבים.

חרדים בקלפי. צילום: פלאש 90.

המפלגות החרדיות שומרות על כוחן בבחירות אלה, כך עולה מסקר 'מעריב', כאשר ש"ס מקבלת 9 מושבים ו'יהדות התורה' 7 מושבים.

מפלגת 'העבודה' שקיימה השבוע פריימריז עולה לראשונה בסקרים ל-7, מנין המושבים שיש לה בכנסת הנוכחית. 'הרשימה המשותפת' בראשות איימן עודה שומרת גם היא על כוחה עם 6, 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן נחלשת ל-5, רע"מ של מנסור עבאס נחלשת גם היא ל-4 וקרובה לאחוז החסימה כמו 'הרוח הציונית' של איילת שקד ויועז הנדל שגם היא קרובה לאחוז החסימה עם 4 מושבים בלבד.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות 'מרצ' עם 2.9%, 'המפלגה הכלכלית' של פרופ' ירון זליכה עם 1%, 'ישראל חופשית' של אלי אבידר עם 0.3% ו'הבית היהודי' בראשות יוסי ברודני עם 0.3%.

החלוקה לגושים

לפי הסקר, גוש נתניהו, הכולל את הליכוד, הציונות הדתית, ש"ס ויהדות התורה משיג - 59 מושבים, לעומת הגוש התומך ביאיר לפיד לראשות הממשלה שכולל את יש עתיד, העבודה, ישראל ביתנו ורע"מ שמשיג 41 מושבים. 'כחול לבן' של בני גנץ שרואה עצמו כמועמד גם כן לראשות ממשלה משיגה 10 והרשימה המשותפת שלא תצטרף לאף ממשלה כנראה עם 6.

ראשי גוש נתניהו בתמונה אחת. | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

מי שעשויה להשלים לנתניהו ממשלה בראשותו עם 63 אצבעות, זו איילת שקד ו'הרוח הציונית' שעוברת את אחוז החסימה לפי הסקר עם ארבעה מושבים, אולם בהתחשב בהצהרותיה היא מסרבת להקים ממשלת ימין על מלא ולדבריה תכפה על הצדדים ממשלת אחדות רחבה.

מי גורף את הקרדיט על מבצע 'עלות השחר'

בסקר נבדקה גם השאלה מי מקבל את עיקר הקרדיט על מבצע 'עלות השחר', ראש הממשלה יאיר לפיד או שר הביטחון בני גנץ. מהתשובות עולה כי שר הביטחון גנץ קיבל אומנם יותר קרדיט מלפיד, 37% לעומת 23%, אבל הקרדיט ללפיד מתורגם לרווח אלקטורלי משמעותי יותר.

60% ממי שנתנו ללפיד את הקרדיט השיבו שהדבר מגדיל את הסיכויים לכך שיצביעו עבורו, לעומת 26% ממי שנתנו את הקרדיט לגנץ. בתמונת המנדטים התוצאה הזאת מתורגמת לעלייה של 2 מנדטים בכוחה של 'יש עתיד' מ-23 מנדטים ל-25, כשמנדט אחד מגיע על חשבון 'כחול לבן - התקווה החדשה' של בני גנץ.

בסקר השתתפו 717 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט, והוא בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.2%.

סקר מנדטים סקר מעריב בחירות לכנסת ה-25 מבצע עלות השחר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד