כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
במהלך שיחתם השבוע

הרצוג אמר לפוטין כי רוסיה מסייעת לארגוני טרור פלסטינים

מקורות רוסיים דיווחו כי הנשיא הרצוג עדכן את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על משלוחי נשק שעוברים דרך רוסיה לארגוני טרור פלסטינים. פוטין הורה לפעול לחסימתם. גורמים בישראל לא אישרו את הפרטים, אך גם לא הכחישו

הרצוג אמר לפוטין כי רוסיה מסייעת לארגוני טרור פלסטינים
פוטין והרצוג צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח השבוע עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, השיחה עסקה בין היתר על האיום הרוסי לסגור את הסוכנות היהודית במדינה. אך מסתבר כי השיחה עסקה בעוד נושא מטריד לא פחות. מקורות רוסיים, שאינם מזוהים עם התקשורת הרשמית במדינה, מסרו כי במהלך השיחה, הרצוג עדכן את פוטין כי "בחודשים האחרונים ארגוני הטרור הפלסטיניים מקבלים משלוחי נשק המוברחים מרוסיה שלא בדרך רשמית", כך דווחה אנה ברסקי במעריב.

לפי אותם המקורות, הנשיא פוטין השיב להרצוג כי ייתכן והנשק מגיע לאותם הארגונים הפלסטיניים לא ממדינתו, אלא מאוקראינה. אך הרצוג טען כי יש בידיו מידע מודיעיני המצביע על המקור ועל המסלול שבו עושה הנשק. הנשיא הרצוג ביקש לנקוט צעדים לטובת חסימת מסלולי הברחת הנשק מרוסיה לארגונים הפלסטינים.

על פי הדיווח הנשיא פוטין קיים דיון עם בכירים במערכת הביטחון הרוסית, בו קיבל הנשיא דיווחים בנוגע למלחמה ברוסיה. במהלך הדיון, פוטין העלה את שאלת הברחת הנשק לארגוני הטרור הפלסטינים, ונתן הוראה לבדוק את הטענות של ישראל. במידה ויתברר כי הן הן נכונות, ומסלולי הנשק אכן קיימים, פוטין ביקש להפסיק אותם. גורמים בישראל לא אישרו את הפרטים, אך גם לא הכחישו.

ולדמיר פוטין יצחק הרצוג פלסטינים ארגוני טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד