ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
החקירה והסערה

ה-FBI חיפש מסמכים על נשק גרעיני בבית של טראמפ

מסמכים מסווגים הקשורים לנשק גרעיני היו בין הפריטים שחיפשו סוכני ה-FBI במעונו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה ביום שני האחרון. דוברו של הנשיא לשעבר לא הגיב לדיווח. גם משרד המשפטים וה-FBI סירבו להגיב

ה-FBI חיפש מסמכים על נשק גרעיני בבית של טראמפ
סמל ה-FBI צילום: FBI

מומחים למידע מסווג טוענים כי בחיפוש החריג בביתו של טראמפ בפלורידה חיפשו סוכני ה-FBI מידע רגיש במיוחד הקשור לגרעין של ארה"ב. כך דווח ב'וושינגטון פוסט'.

המקורות ששוחחו עם העיתון, תיארו חלק מהחומר שה-FBI חיפש, אך לא סיפקו פרטים מלאים לגבי סוג המידע שחיפשו, כולל האם מדובר בנשק השייך לארצות הברית או לאומה אחרת. הם גם לא אמרו אם מסמכים כאלה נמצאו בסופו של דבר בחיפוש. דובר הנשיא לשעבר, טראמפ, לא הגיב לדיווח. כך גם משרד המשפטים וה-FBI סירבו להגיב לטענות.

התובע הכללי מריק גרלנד הסביר כי הוא אינו יכול לדון בחקירה בתקשורת. אבל בהצהרה פומבית יוצאת דופן של משרד המשפטים, הוא הודה כי אישר באופן אישי את ההחלטה לבקש צו חיפוש מבית המשפט.

חומר על נשק גרעיני הוא רגיש במיוחד ובדרך כלל מוגבל למספר קטן של פקידי ממשל, אמרו מומחים ל'וושינגטון פוסט'. "פרטים על נשק אמריקאי יכול לספק מפת דרכים מודיעינית ליריבים המבקשים לבנות דרכים להתמודד עם מערכות אלו. ומדינות אחרות עשויות לראות בחשיפת סודות הגרעין שלהן איום" אמרו מומחים לעיתון.

החיפוש שבוצע ביום שני בביתו של טראמפ על ידי סוכני ה-FBI עורר סערה פוליטית, כאשר טראמפ ורבים מחבריו הרפובליקנים האשימו את ה-FBI שמדובר בחקירה פוליטית שנועדה לסכל את ניסיונו של השניא לשעבר להתמודד פעם נוספת בבחירות לנשיאות ב-2024.

דונלד טראמפ מסמכים מסווגים נשק גרעיני חוקרי FBI

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד