י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
קיבלנו את אמא, שרה וחני לזמן קצוב

באמונה ובגבורה: ההספד של ראש הכולל ששיכל את רעייתו ובנותיו

הגאון רבי דב גלושטיין ראש כולל 'נחלת משה' באופקים ספד לרעייתו שושנה רייזל ע"ה ובנותיו חיה שרה וחנה ע"ה שנהרגו בתאונה המחרידה ב'רב שפע' בליל שישי והצדיק עליו את הדין בהשתאות מפליאה. 'בחדרי' עם תמלול ותיעוד מדברי ההספד שנאמרו בגבורה ובאמונה. צפו בתיעוד

באמונה ובגבורה: ההספד של ראש הכולל ששיכל את רעייתו ובנותיו
הגאון רבי דוב גלושטיין מספיד צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

המונים התאספו בבית הלוויות שמגר בירושלים ביום שישי, ללוות בדרכם האחרונה את בנות משפחת גלושטיין ע"ה, האם שושנה רייזל ע"ה, הבנות חיה שרה בת ה-7 וחנה בת השנתיים. 

מיטותיהן הוצבו זו לצד זו בבית הלוויות הירושלמי, מרחק מטרים ספורים ממקום התאונה המחרידה שקטלה את חייהן, בעת שעמדו על המדרכה ואוטובוס שהדרדר קיפח וגדע את פתיל חייהם הקצרים. 

המשפחה מוכרת בציבור החרדי, הן באופקים והן בשאר ערי הארץ, משפחות ארנפרוינד מצד האמא, וגלושטיין מצד האבא. בישיבת מיר בשכונת בית ישראל בירושלים שם משמש הסבא הגר"י גלושטיין כאחד מראשי הישיבה, פרסמו מודעת אבל בלוח המודעות של הישיבה על הטרגדיה הנוראה. 

הבעל והאב, הגאון רבי דב גלושטיין ראש כולל 'נחלת משה' באופקים ששיכל את רעייתו שושנה ע"ה ובנותיו חיה שרה וחנה ע"ה הספיד בלוויה באמונה ובגבורה והצדיק עליו את הדין. 

"עקב ט"ו באב שלא מספידים אז נקצר, אבל יש לנו הרבה מה ללמוד, זה לא מתאים בכלל ליום הזה והצורה שזה קרה, אבל ההתמסרות הגדולה שלה לכל הילדים שיבלחט"א שהרגישו תמיד את כל מה שצריך להרגיש אצל אמא. היה לי תמיד פלא גדול שאנשים הולכים לעבוד בכל מיני עבודות שונות ומוסיפים הרבה עבודות ואחר כך יש לילדים שלהם ערמות של קשיים, הציעו לה, הרבה הצעות עבודה כל הזמן, והיא לא לקחה, לא היה לה הווא אמינא אפילו. וגם כשלקחה הייתה לה שליחות לעם ישראל כמו שכולם יודעים".

"הנקודה השניה שנשארה לנו היא הנעימות המיוחדת שלה והאכפתיות. "טוב שם משמן טוב ויום המוות מיום היולדו", אין מישהו אחד שהכיר וחושב שזה לא מדויק, אומרים בצידוק הדין ה' נתן וה' לקח, אז ה' לקח מבינים אבל ה' נתן מה קשור לצידוק הדין? והתשובה היא מאוד פשוטה, כל אחד יש לו את הזמן שלו שהוא צריך להיות פה בעולם, כולנו בוכים כעת, אבל בתוכנו אנחנו יודעים שעל האדם נגזר מראש כמה זמן הוא יחיה, היא לא הייתה צריכה להיות יותר בעולם זה מה שהיה צריך להיות" וכולם געו בבכי.

עוד אמר האב בקול חנוק: "קיבלנו את אמא לפרק זמן קצוב. לא היה צריך יותר מזה, קיבלנו את שרה לפרק זמן קצוב לא היה צריך להיות יותר מזה. קיבלנו את חני לפרק זמן קצוב לא היה צריך להיות מזה, בזה אנחנו מאמינים, שה' ינחם אותנו, לא יודעים איך, אבל אותו הקב"ה שהביא אותנו עד הלום וזיכה אותנו למשפחה גדולה מכל הכיוונים שעזרה ועוזרת לנו, הוא ימשיך ויעזור". 

"אנחנו מתפללים ביחד עם כל עם ישראל שהקב"ה יביא את משיח צדקנו ומחה ה' דמעה מעל כל פנים". 

לסיום ביקש האבא בקשה אישית: "כל מי שיש לו קפידה או תביעה כספית, שיגיד בפה מלא שהוא מוחל או שיבוא לתבוע". 

לחצו כאן עבור עזרה למשפחה>>>

משפחת גלושטיין תאונה בירושלים הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד