י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יחד עם האקדח

המחבל שביצע את הפיגוע בי-ם הסגיר את עצמו לידי המשטרה

במשך שעות ארוכות ביצעו הלילה כוחות הביטחון מרדף אחר מבצע פיגוע הירי בעיר העתיקה, בו נפצעו שמונה בני אדם שניים מהם באורח קשה | הבוקר, ללא הודעה מוקדמת, הגיע המחבל - תושב מזרח העיר בשנות ה-20 לחייו, לאחת מתחנות המשטרה עם האקדח עמו ביצע את הפיגוע 

המחבל שביצע את הפיגוע בי-ם הסגיר את עצמו לידי המשטרה
זירת הפיגוע לעבר אוטובוס בי-ם צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המחבל שביצע את פיגוע הירי הלילה בירושלים הסגיר את עצמו הבוקר (ראשון) לידי למשטרה. זאת בתום מצוד לילי שנערך בשכונות הערביות במזרח ירושלים, בהשתתפות כוחות מיוחדים של משטרה ושירות הביטחון הכללי. המחבל, תושב מזרח העיר בן 28 הגיע לתחנת משטרת מוריה באמצעות מונית יחד עם כלי הנשק שעמו ביצע את הפיגוע. הוא נחקר נחקר בשעה זו על ידי חוקרי המשטרה ושב"כ.

בפיגוע שאירע בשתי זירות באזור העיר העתיקה, נפצעו שמונה בני אדם, שניים מהם באורח קשה. חלק מהנפגעים הינם תושבי ארצות הברית, אשר הגיעו לביקור בישראל. בתחילה, פתח המחבל בירי לעבר אוטובוס ברחוב מעלה השלום שם פצע מספר נוסעים. משם המשיך לכניסה לחניון קבר דוד המלך, בפינת ציר מעלה השלום, שם ביצע ירי נוסף. המחבל נמלט מהמקום וכוחות הביטחון ניהלו אחריו מצוד.

הנשק שנתפס\\צילום: דוברות המשטרה

ראש הממשלה יאיר לפיד, עודכן במהלך הלילה והבוקר, בפרטי פיגוע הירי הלילה בירושלים ומקבל עדכונים שוטפים., כל עודכן מלשכתו. רה"מ לפיד אמר: "כוחות הבטחון, שב"כ, צה"ל, ומשטרה פועלים להשיג את המחבל הנתעב ולא יעצרו עד שייתפס, יידעו כל מבקשי רעתנו שהם ישלמו מחיר על כל פגיעה באזרחים. ירושלים היא עיר הבירה שלנו ומוקד תיירות לכל הדתות, כוחות משטרה וצה״ל פועלים להשבת השקט ותחושת הבטחון בעיר. אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועי הפיגוע ומחזק את משפחותיהם המודאגות".

שר הביטחון בני גנץ אמר: פיגוע קשה הלילה בירושלים. כוחות הביטחון פועלים בשטח וישימו את ידם על המחבל וסייעניו. מתפלל יחד עם כל אזרחי ישראל לרפואת הפצועים".

המחבל אמיר סידאווי

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב קיים הערכות מצב עם צמרת המשטרה בעקבות הפיגוע בירושלים. בר-לב אמר: "אני מברך את כוחות משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי על הפעולה המהירה והנחושה, שהובילה לכך שהמחבל שביצע את הפיגוע הקשה הלילה בירושלים, נמצא בידינו. מדינת ישראל תרדוף בכל מקום ובכל זמן את דורשי רעתה, ותניח עליהם את ידה. לא יהיה להם רגע אחד של שקט, כפי שאנו מוכיחים בשבועות האחרונים בפעולות נחושות ויזומות, וביותר מזירה אחת. שוטרי ושוטרות משטרת ישראל פרוסים ברחבי ישראל ובפרט בירושלים כדי לאפשר את המשך שגרת החיים במהלך ימי הקיץ. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים בפיגוע".

יוסף חיים כהן חובש איחוד הצלה שגר בקבר דוד סיפר הלילה: "חניתי הרכב ליד הבית ושמעתי יריות וצרחות. רצו אליי השכנים וצעקו לי "פיגוע פיגוע". לקחתי את הציוד הרפואי שברשותי והענקתי סיוע רפואי ל-3 נפגעים באורח קשה." דני שמואל חובש באיחוד הצלה הוסיף: "מדובר בזירה קשה מאוד בנוסף הענקנו סיוע רפואי ראשוני לשלושה נפגעים באורח קל. מדובר באנשים שחזרו מתפילה בכותל".

"הגענו מהר מאוד למקום, ברחוב מעלה השלום ראינו אוטובוס עם נוסעים עומד באמצע הכביש, אנשים סימנו לנו להגיע לשני גברים כבני 30 שהיו באוטובוס וסבלו מפצעי ירי, הם היו בהכרה מלאה והתהלכו, כשהם עם פצעי ירי בפלג גופם העליון", סיפרו חובש בכיר על אופנוע מד"א, נחמיה כץ, ופאראמדיק מד"א דוד טרכטנברג.

לדבריהם, "הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים והעלנו אותם לאמבולנסים של מד"א שהגיעו למקום, משם הם פונו לבית חולים כשמצבם קל עד בינוני, משם המשכנו לכניסה לחניון קבר דוד וראינו 4 גברים אחד מהם כבן 50 ושלושה כבני 30 שוכבים בהכרה מלאה וסובלים מפצעי ירי בפלג גופם העליון, כעבור זמן קצר הטרקטורון של מד"א הביא אלינו פצועה נוספת אשה כבת 30 בהכרה, עם פצעי ירי, הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם בדחיפות לבתי החולים כשמצבם של 2 קשה, 5 במצב קל עד בינוני."

פיגוע ירי קבר דוד החשוד הסגיר עצמו מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד