י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הוחזק בניגוד לחוק

זה מה שמצאו הפקחים בביתו של אחד החשודים

במהלך חיפוש שביצעו פקחי רשות הטבע והגנים נמצא עוף דורס מסוג חיוויאי שהוחזק בבית הצעיר בניגוד לחוק | החיוואי חולץ והועבר לבדיקה וטיפול כאשר השאיפה היא להשיבו חזרה לטבע ככל שיתאפשר

זה מה שמצאו הפקחים בביתו של אחד החשודים
חיוואי צילום: שי קבסה רשות הטבע והגנים

פקחי רשות הטבע והגנים הגיעו היום (ראשון) במסגרת צו חיפוש לבית של צעיר המתגורר בחדרה בחשד להחזקה לא חוקית של חיות בר וערכי טבע מוגנים. במהלך החיפוש נמצא עוף דורס מסוג חיוויאי שהוחזק בבית הצעיר בניגוד לחוק. החיוואי חולץ והועבר לבדיקה וטיפול כאשר השאיפה היא להשיבו חזרה לטבע ככל שיתאפשר. 

החיוואי הוא עוף דורס יום ממשפחת הניציים המתמחה באכילת נחשים. כנפיו הארוכות והרחבות משמשות אותו לדאייה על זרמי אוויר חמים. בזמן הדאייה סורק החיוויאי את נחלתו בחיפוש אחר טרף. ביכולתו לרפרף זמן ארוך באותו מקום אם יש לו צורך בכך.

מקור שמו של החיוויאי הוא במילה הארמית "חיויא", שמשמעותה נחש, שכן זהו טרפו העיקרי.

לדברי טל רותם ממונה אכיפה מחוז מרכז ברשות הטבע והגנים: ״שוב אנחנו פוגשים בחשודים אשר פוגעים בחיות בר וערכי טבע מוגנים מסיבות שונות. מקומן של חיות הבר הינו בטבע. במקרים מסוימים אנשים נתקלים בחיות בר פצועות ומנסים לטפל בהן בעצמם, אך חרף הכוונות הטובות חשוב להדגיש שחיות בר פצועות זקוקות לטיפול מקצועי על ידי אנשי המקצוע שמכירים ומוסמכים לטפל בהן ומכירים את התנאים להם החיות זקוקות על מנת לשרוד. לצערנו ישנו סחר בחיות בר וערכי טבע מוגנים בארץ בניגוד לחוק ואנו נמשיך לפעול בכל יכולתנו על מנת למגר תופעה לא חוקית זאת".

 

עוף דורס רשות הטבע והגנים פיקוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד