י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מבקר את סמוטריץ'

בן גביר נערך לריצה נפרדת: "חזקים כמו שלא היינו אף פעם"

ברקע החיבור במרכז עם הרמטכ"ל לשעבר אייזנקוט, המגעים בין מפלגות הימין עדיין תקועים - ויו"ר 'עוצמה יהודית' מאבד את הסבלנות והצהיר כי לא יחכה עד לפריימריז במפלגה השנייה: "פניי לאחדות, אם נצטרך ללכת לבד נלך" • מתיחות סביב ראיון של סמוטריץ': "הוא לא רצה לענות על השאלה" | צפו

בן גביר נערך לריצה נפרדת: "חזקים כמו שלא היינו אף פעם"
איתמר בן גביר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

79 יום לבחירות: מפלגות 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' לא מצליחים להגיע להסכמה סופית על ריצה משותפת בבחירות, ויו"ר המפלגה האחרונה חה"כ איתמר בן גביר אומר כי הוא לא יחכה עוד הרבה - ונערך לריצה נפרדת.

במקביל לניסיונות להגיע למגעים, כל צד מנסה להפיל את האחריות על הצד השני. במהלך כנס שקיים ביום רביעי האחרון, האשים בן גביר את סמוטריץ' בסירוב לכל ההצעות שלו, והציג את הוויתורים שלדבריו עשה, בהם גם את הוויתור על ראשות הרשימה.

"כל האסטרטגים שלי אמרו: 'אנחנו לא מבינים, בכל סקר אתה מביא ממנו ב-30 אחוזים - למה אתה מוותר בלי מו"מ?', אמרתי: 'אני רוצה שהוא ירגיש טוב'", אמר לנוכחים, והמשיך עם ויתורו ברשימה: "ישר ביקשתי חצי, הוא לא היה מוכן. אחרי זה הציע דרך הטלוויזיה, זה לא חצי חצי - אמרתי בסדר".

אלא שכזכור, מחלוקת נולדה על הזהות במקום השביעי, הצדדים לא הגיעו לפתרון - ויו"ר 'עוצמה יהודית' הציע הצעת פשרה לפיה המועמד שלו ימוקם, ובתמורה הוא ישריין מועמד של סמוטריץ' במקום ה-10 על חשבונו, "אמרתי 'אם הוא לא יעבור את אחוז החסימה, זה יפגע בממשלת ימין ואני מוכן לוותר עוד קצת", סיפר וטען שהוא סירב גם להצעה הזו.

במענה לשאלה מקרב אחד מתומכיו בנוגע לתאריך לסגירת הריצה המשותפת, בן גביר הציב דד-ליין ואמר: "אני רוצה שזה ייסגר תוך מקסימום שבועיים. אני לא אחכה לפריימריז שלו, זה לא יכול להיות הדבר הזה".

מלבד הקשיים במו"מ, בן גביר ביקר את סמוטריץ' על כך שסירב להצהיר במהלך אחד מראיונותיו כי לא ייכנס לממשלה במידה ובן גביר יוחרם: "שמעתי ראיון שלו ברדיו שאני מוכרח להודות שלא כל-כך אהבתי, שאלו אותו שם האם תעמוד על זה שבן גביר יהיה שר והוא לא רצה לענות על השאלה".

בן גביר וסמוטריץ'בן גביר וסמוטריץ'
בן גביר וסמוטריץ', לא מתנהלים מגעים כבר מעל לשבוע. צילום: פלאש 90

"פניי לאחדות, אבל שאף אחד לא יטעה ושאף אחד לא יתבלבל - 'עוצמה יהודית' היום חזקה כמו שהיא לא הייתה מעולם, אני שומע את האנשים ואני יודע שאם נצטרך ללכת לבד נלך, ובעזרת ה' ננצח", הצהיר ורמז שהוא נערך לריצה נפרדת בבחירות הקרובות.

מאז הפגישה הראשונה בניהם לפני כחודש התקיימו כמה פגישות בניסיונות להגיע להסכמות, ואף הגיעו להצעה שקיבלה הסכמה עקרונית אלא שצצה מחלוקת לגבי זהות המקום השביעי. מאז, אין התקדמות, והפעם האחרונה שבה דנו הייתה לפני מעל לשבוע על אף שנעשו ניסיונות להמשיך לנהל את המו"מ.

איתמר בן גביר בחירות לכנסת ה-25 בצלאל סמוטריץ' משא ומתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד