י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חשש מהתפרצות

נגיף הפוליו זוהה בביוב של ניו יורק

נגיף הפוליו נמצא בשפכים של העיר ניו יורק, סימן נוסף לכך שהמחלה שלא נראתה בארה"ב במשך עשור, מתפשטת בקרב אנשים לא מחוסנים. כך אמרו גורמי בריאות בעיר שהביעו דאגה מהמצב

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: המשרד להגנת הסביבה

נגיף הפוליו נמצא בשפכים של העיר ניו יורק. "נוכחות נגיף הפוליו בשפכים של העיר מעידה על זרימה מקומית נרחבת של הנגיף", כך מסרו מחלקות הבריאות של העיר ומדינת ניו יורק. נציבת הבריאות של המדינה, ד"ר מרי באסט, אמרה כי גילוי נגיף הפוליו בדגימות שפכים בעיר ניו יורק מדאיג אך לא מפתיע. הגילוי הוא סימן נוסף לכך שהמחלה שלא נראתה בארה"ב במשך עשור, מתפשטת בקרב אנשים לא מחוסנים, כך אמרו גורמי בריאות.

"הסיכון לתושבי ניו יורק הוא אמיתי אבל ההגנה כל כך פשוטה, תתחסנו נגד פוליו", אמר נציב הבריאות בעיר ניו יורק, ד"ר אשווין ואסן בהצהרה. "עם פוליו שמסתובב בקהילות שלנו, פשוט אין דבר חיוני יותר מאשר לחסן את הילדים שלנו כדי להגן עליהם מפני הנגיף הזה, ואם אתה מבוגר לא מחוסן או מחוסן לא לגמרי, אנא בחר עכשיו לקבל את החיסון. פוליו ניתנת למניעה לחלוטין והופעתה מחדש צריכה להיות קריאה לפעולה עבור כולנו".

ההודעה מגיעה זמן קצר לאחר שרשויות הבריאות הבריטיות דיווחו על מציאת ראיות שהנגיף התפשט בלונדון, אך לא מצאו מקרים באנשים. ילדים בגילאי 1-9 בלונדון קיבלו חיסון פוליו ביום רביעי האחרון.

בניו יורק, אדם אחד סבל משיתוק לפני מספר שבועות בגלל זיהום פוליו במחוז רוקלנד, מצפון לעיר. דגימות שפכים שנאספו ביוני הן ברוקלנד והן במחוז אורנג' הסמוך נמצאו מכילות את הנגיף. לרוב האנשים שנדבקו בפוליו אין תסמינים אך אחרים עדיין יכולים להידבק מהם במשך ימים או שבועות. חיסון מספק הגנה חזקה והרשויות קראו לאנשים שלא קיבלו חיסון, להתחסן במיידי.

בהתבסס על התפרצויות קודמות, ייתכן שמאות אנשים במדינה חלו בפוליו ואינם יודעים זאת, כך אמרו גורמים רשמיים. פוליו הייתה פעם אחת המחלות המפחידות ביותר בעולם עם התפרצויות שגרמו לאלפי מקרים של שיתוק. המחלה פוגעת בעיקר בילדים.

פוליו ביוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד