י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"טראמפ ופומפאו הבאים בתור"

הפיגוע היה מתוכנן: רושדי עלול לאבד עין; הכבד נפגע

הסופר ההודי שנדקר על ידי מוסלמי ונפצע קשה, מתאושש לאחר ניתוח ומדבר כעת מבית החולים. באיראן, בעמוד הראשון של עיתון המזוהה עם המשטר נאמר כי רושדי קיבל "נקמה אלוקית" וכי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ומייק פומפאו, מזכיר המדינה לשעבר שלו, "הם הבאים בתור"

הפיגוע היה מתוכנן: רושדי עלול לאבד עין; הכבד נפגע
רגע הדקירה בניו יורק צילום: צילום מסך

הסופר סלמאן רושדי נדקר בערך 10 פעמים כשהתכונן לנאום במכון צ'אוטוקווה במערב ניו יורק ביום שישי, כך אמרו התובעים במהלך משפט נגד האיש שהואשם בביצוע הפיגוע. האדי מטר, גבר בן 24 מניו ג'רזי שנעצר בזירה, הופיע ביום שבת אחר הצהריים בבית המשפט של מחוז צ'אוטוקווה בניו יורק, באשמת ניסיון רצח מדרגה שנייה ותקיפה בנשק.

התובעים אמרו כי המתקפה על הסופר הייתה מתוכננת וממוקדת. המפגע נסע באוטובוס למפגש האינטלקטואלי במערב ניו יורק ורכש כרטיס שמאפשר לו להשתתף בהרצאה שרושדי היה אמור לשאת ביום שישי בבוקר, כך לדברי התובעים.

מטר עצור ללא יכולת שחרור בערבות, והדיון הבא שלו בבית המשפט נקבע ל-19 באוגוסט בשעה 15:00. לאחר שנדקר, הוטס רושדי במסוק לבית חולים ועבר שעות של ניתוח, אבל בשבת הוא התחיל לדבר, כך לדברי סוכנו, אנדרו ווילי.

מר ווילי אמר כי רושדי עלול לאבד עין. לדבריו, הכבד שלו נפגע והעצבים בזרועו נפגעו. משטרת ניו יורק הודיעה במסיבת עיתונאים ביום שישי אחר הצהריים כי אין כל אינדיקציה למניע. הנשיא ביידן והגברת הראשונה, ג'יל ביידן, פרסמו הודעה שבה אמרו כי הם "המומים ועצובים" לשמע התקיפה על מר רושדי. הם הביעו סולידריות עם הסופר והדגישו כי חשוב שיהיה את "היכולת לשתף רעיונות ללא פחד".

באיראן, אויביו של רושדי שמחו מאד על הפיגוע. בעמוד הראשון של השופר של המשטר Keyhan, נאמר כי רושדי קיבל "נקמה אלוקית" וכי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ומייק פומפאו, מזכיר המדינה לשעבר שלו, "הם הבאים בתור".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הסופר ההודי סלמאן רושדי בן ה-75, נדקר ביום שישי האחרון בניו יורק בזמן הרצאה שהעביר לעיניי מאות אנשים. הוא פונה במסוק לבית חולים, הוא סבל מפגיעות חמורות בגופו. החשוד במעשה נעצר. החשוד הגיח מהקהל ותקף את רושדי והמראיין שהיו על הבמה.

מנהיגה העליון הקודם של איראן, האייתוללה רוחאללה חומייני, הוציא ב-1988 על צו דתי הקורא למוסלמים להרוג את רושדי בגלל "חילול השם" על ספרו "פסוקי השטן". החשוד בתקיפה זוהה על ידי המשטרה כהדי מטר, בן 24 מניו ג'רזי. והואשם בשבת בניסיון רצח ותקיפה.

איראן סלמאן רושדי פיגוע דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד