ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מעצר הדוד הוארך

האסון ב'רמות': דרישה לנתיחת הגופה, הקנאים מוחים - ב'פלג' מאיימים ב"הפגנות זעם"

בירושלים נערכות הפגנות נגד דרישת המדינה לנתח את גופת בן ה-4 שלפי החשד נרצח בשכונת רמות | בית המשפט קבע: גופת הילד תנותח, המשפחה תערער לעליון וב'פלג' מאיימים ב'הפגנות זעם': "להתכונן למאבק נחוש ובלתי מתפשר" | מעצר הדוד החשוד במעשה הוארך

האסון ב'רמות': דרישה לנתיחת הגופה, הקנאים מוחים - ב'פלג' מאיימים ב"הפגנות זעם"
הפגנת חרדים בירושלים צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

מאות קנאים מפגינים הערב (ראשון) ברחוב יחזקאל בירושלים בעקבות דרישת הפרקליטות לנתח את גופת הילד, שלפי החשד נרצח ע"י בן משפחתו. האסון אירע אתמול בשכונת רמות בירושלים, והמדינה דורשת במסגרת החקירה להביא את הגופה לנתיחה. גם ב'פלג הירושלמי' הודיעו כי יצאו "להפגנות זעם נגד חילול כבוד המת". בית משפט השלום בירושלים דחה הערב את עתירת המשפחה וקבע כי הגופה תנותח. המשפחה צפויה להגיש עתירה נוספת לבג"ץ.

במחאה סוערת במיוחד באזור כיכר השבת נרשמים עימותים בין הקנאים לכוחות המשטרה - שעושה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. לפי שעה המשטרה לא מצליחה להשיג שליטה והכביש חסום לתנועה.

"לאור ההחלטה הדורסנית של בית המשפט בירושלים לקבל את דרישת המשטרה והפרקליטות ולבצע ניתוח שלאחר המוות בגופת הפעוט החרדי בן ה-4 מירושלים, ובמקביל לערעור שתגיש המשפחה מחר בבוקר", נאמר בהודעת 'הפלג הירושלמי', "הורו כעת גדולי התורה לרבבות בני התורה בכל רחבי הארץ לצאת ולהפגין כבר הערב בכל עוז ותוקף נגד ניתוחי מתים וחילול כבוד המת רח"ל".

בפלג הירושלמי ציינו כי ההפגנות יוצאות לדרך בשעה 22:30 בירושלים, בית שמש מודיעין עילית, בני ברק, אזור צפת והצפון.

המשטרה מסרה כי במחאות אלימות באזור כיכר השבת, ברחוב בר אילן בירושלים, וברחוב נהר הירדן בבית שמש, במהלכן מאות מפרי סדר חוסמים צירים, מתפרעים, מיידים אבנים וחפצים ושורפים פחי זבל במקום - נעצרו חמישה חשודים. "כוחות המשטרה פועלים להשבת הסדר במקום תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר. פעילות המשטרה להשבת הסדר במקום נמשכת".

בתוך כך, בית המשפט האריך מוקדם יותר את מעצרו של הדוד, בהסכמת הצדדים, בעשרה ימים. לבקשת סנגורו של החשוד, ניתן על ידי בימ"ש צו איסור פרסום על פרטיו של החשוד במעשה, זאת עד לאחר קבלת תוצאות אבחון רפואי.

בבית החולים שערי צדק נקבע הבוקר מותו של בן ה-4, שלפי החשד נחנק ע"י דודו בשכונת רמות בבירה. במשטרה מייחסים לדוד חשד לרצח. מבית החולים נמסר כי מותו של הילד נקבע בתום מאמצי החייאה ארוכים. "הצוותים במלר"ד ילדים וביחידה לטיפול נמרץ ילדים נלחמו במשך שעות על חייו ולצערנו לא נותר אלא לקבוע את מותו. אנו משתתפים בצער המשפחה".

החשוד מובא להארכת מעצר. צילום: יונתן זינדל פלאש 90.

הילד אותר בשבת בבוקר כשהוא ללא הכרה בבית בשכונת רמות. בני המשפחה מצאו את הילד בחדרו והזעיקו את כוחות ההצלה אשר העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שערי צדק במצב קריטי, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. האירוע החריג התרחש לקראת השעה 11. כוחות משטרה שהגיעו למקום עצרו לאחר בירור ראשוני את בן משפחתו של הילד בחשד שחנק אותו. המשטרה מסרה כי החקירה נמשכת. החשד נגד בן המשפה: ניסיון רצח.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי במהלך הבוקר שהו מספר בני המשפחה בדירתם של הסב והסבתא, שם מתגורר גם בן המשפחה. בשלב מסוים הבחינו כי הילד לא עונה לקריאתם. בעקבות כך, אבי המשפחה הוזעק מבית הכנסת, ולאחר זמן מה, כשהבחינו כי דלת חדרו של החשוד נעולה, פרצו אותה ומצאו את הילד מוטל על הרצפה ללא הכרה. שוטרים שהגיעו למקום עצרו את החשוד בשנות ה-20 לחייו.

חניקה רמות ירושלים ילד בן 4 הארכת מעצר הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד