כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הותר לפרסום

סוכלה מנהרה התקפית של חמאס בגבול • תיעוד מעומק האדמה

הותר לפרסום: מנהרה התקפית של ארגון חמאס בגבול רצועת עזה, לכיוון שטח ישראל - סוכלה ע"י כוחות צה"ל | המנהרה, בעלת שתי הסתעפויות, לא חצתה את המכשול הביטחוני החדש אשר בנייתו הושלמה לפני כשנה ועל כן היא לא היוותה איום על היישובים | צפו בתיעוד

סוכלה מנהרה התקפית של חמאס בגבול • תיעוד מעומק האדמה
סיכול המנהרה צילום: דובר צה"ל

צה"ל סיכל מנהרת טרור בעלת שתי הסתעפויות של ארגון הטרור חמאס, אשר נחפרה מצפון רצועת עזה לכיוון שטח ישראל. התוואי לא חצה את המכשול הביטחוני החדש אשר בנייתו הושלמה לפני כשנה ומהווה מרכיב ביטחוני בשמירה על ההגנה ועל כן המנהרה לא היוותה איום לישובים במרחב.

התוואי אותר במסגרת המאמץ הקבוע והמתמשך לאיתור מנהרות טרור ונטרולן באוגדת עזה. "צה"ל פועל באופן סמוי וגלוי מול ארגוני הטרור ברצועת עזה והוא לא יאפשר כל הפרה של הריבונות הישראלית מעל ומתחת לקרקע. צה"ל ערוך למגוון רחב של תרחישים למול רצועת עזה, בסיומו של מבצע 'עלות השחר'", מסר דובר צה"ל.

המנהרה, יש לציין, שעומקה כעשרות  מטרים מתחת לפני האדמה, התגלתה לפני מספר חודשים, אך סיכולה הסתיים אמש. בשל פתיחתו של מבצע 'עלות השחר' נרשם עיכוב קל בסיום הטיפול בה. 

"בשבועות האחרונים פועלים כוחות אוגדת עזה במרחב החטיבה הצפונית לסיכולה של מנהרת טרור של ארגון החמאס", אמר מפקד אוגדת עזה היוצא, תת-אלוף נמרוד אלוני. "מדובר במנהרה התקפית בעלת שתי הסתעפויות, אשר חצתה לשטח ישראל אך לא חצתה את מרחב המכשול הביטחוני החדש".

"על כן", הוסיף אלוני, "היא לא היוותה באף שלב סיכון לתושבי ישראל. מדובר בתוואי מנהור שהותקף במהלך מבצע "שומר החומות" הודות לאינדיקציות שהתקבלו במכשול החדש על הימצאותו במרחב. בתקופה האחרונה, זיהינו מאמצים לשיקום תוואי המנהור הישן, ולאחר ביצוע חקר איתרנו את המנהרה בעלת שתי ההסתעפויות".

"סיכול המנהרה מצטרף לשורה ארוכה של מבצעים גלויים וחשאיים אשר הובילו לפגיעה קשה בפרוייקט מנהרות הפשיטה של חמאס ואנחנו נוסיף לרדוף אותם", סיכם מפקד האוגדה.

מנהרה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד