י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
עבריין סדרתי

זהו האיש שריסק את רכבו הבוער על הקפיטול ופתח באש

ריצ'רד יורק מדלאוור הואשם בהתקפה על בניין הקפיטול בשעות המוקדמות של 14 באוגוסט. המשטרה מאמינה כי יורק הצית את מכוניתו ואז החל לירות באקראי. כששוטרים התקרבו אליו, הוא ירה בעצמו. יורק הוא פושע סדרתי, שהודה בעבר בעבירות טרור, תקיפה ופריצה והכאה של עמית לעבודה

זהו האיש שריסק את רכבו הבוער על הקפיטול ופתח באש
הנהג והרכב השרוף צילום: צילום מסך

האיש שדהר עם מכוניתו לתוך הקפיטול של ארה"ב בוושינגטון הבירה אמש (ראשון לפנות בוקר), ולאחר מכן החל לירות יריות באוויר כשיצא מהמכונית הבוערת לפני שירה בעצמו, הוא ריצ'רד איי יורק השלישי, בן 29 בעל כתובת רשומה בדלאוור.

ליורק יש עבר פלילי בעיקר בפנסילבניה עד 2012. מעשיו נחקרים על ידי משטרת המטרופוליטן בוושינגטון, מפקד משטרת הקפיטול, טום מאנגר, אמר לתקשורת במסיבת עיתונאים כי השוטרים שהתקרבו ליורק בעקבות הנסיעה למתחם הבניין לא שמעו אותו מדבר. מאנגר אמר גם כי החוקרים מחפשים את הרקע של יורק בניסיון להבין מניע.

בפברואר 2017, יורק הואשם בפריצה לבית מרקחת בהלרטון, פנסילבניה. יורק הואשם גם בפריצה (פשע מדרגה ראשונה), הסגת גבול פלילית (פשע מדרגה שנייה), גניבה, קבלת רכוש גנוב, החזקת חומר אסור, והחזקת אביזרים לסמים. בינואר 2020, יורק תקף באכזריות עמית לעבודה בזמן שהשניים שהו בביתו של הקורבן בפנסילבניה.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' ממשטרת הקפיטול מסרב ביום ראשון לפנות בוקר: "קצת אחרי 4:00 לפנות בוקר, אדם נהג במכוניתו לתוך מחסום ברחוב המזרחי. בזמן שהאיש יצא מהמכונית הרכב עלה בלהבות. לאחר מכן ירה האיש מספר יריות באוויר לאורך רחוב מזרח קפיטול. כשהשוטרים שלנו שמעו קולות ירי, הם הגיבו מיד והתקרבו לאיש כשהוא ירה בעצמו, אף אחד אחר לא נפגע. בשלב זה, לא נראה שהאיש ניסה לפגוע בחברי קונגרס כלשהם שנמצאים בפגרה, ולא נראה כי השוטרים ירו בנשקם". הם ציינו כי "החוקרים שלנו בודקים את הרקע של האיש".

וושינגטון גבעת הקפיטול עבריין סדרתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד