י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
היו במעקב ובפיקוח הדוק

אמצעי לחימה ועריפת ראשים: סוכלה התארגנות של דאעש בישראל

שב"כ חשף וסיכל התארגנויות של ארגון המדינה האסלאמית (דאע"ש) בתוך מדינת ישראל | שני תושבי אום אל פאחם ותושב פזורת רפאיעה מהנגב נעצרו | בין היתר, עלה חשד כי בכוונת השניים להצטרף ללחימה באפריקה במסגרת ארגון הטרור | היום הוגש נגדם כתב אישום חמור

אמצעי לחימה ועריפת ראשים: סוכלה התארגנות של דאעש בישראל
דאעש נשבעים אמונים בסיני צילום: צילום מסך

בפעילות משולבת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת והיחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב כרמל במשטרה, נעצרו לחקירת שב"כ שני תושבי אום אלפחם בחשד כי בכוונתם לממש פעילות טרור מטעם ארגון הטרור "המדינה האסלאמית", בתוך שטחי ישראל או מחוצה לה. בין היתר, עלה חשד כי בכוונת השניים להצטרף ללחימה באפריקה במסגרת הארגון.

השניים, מחמד פארוק יוסף אגבאריה, בן 21, ועבד אלמהדי מסעוד מחמד ג'בארין, בן 21 אשר מוכר לכוחות הביטחון בגין פעילות קודמת מטעם ארגון המדינה האסלאמית במסגרתה תכנן פיגוע בישראל.

החשודים בטרור שנעצרו

השניים היו במעקב ובפיקוח הדוק של גורמי הביטחון, נוכח היותם מזוהים עם אידיאולוגיה סלפית-ג'יהאדית קיצונית.

בחקירתם של השניים בשירות הביטחון הכללי נחשפה תוכניתם לצאת לזירת לחימה של "המדינה האסלאמית" בחו"ל במטרה להצטרף לשורות ארגון הטרור ולהילחם עבורו. במסגרת זו, פעלו השניים להוציא דרכונים והתייעצו עם אזרח ישראלי, תושב אום אלפחם, אשר חזר לאחרונה מזירת לחימה של ארגון "אלקעידה" באפריקה.

עוד עלה בחקירה כי עבד אלמהדי פנה לגורם מקומי בניגריה על מנת לקבל הוראות הגעה למחוז שמתבצעת בו לחימה אינטנסיבית של ארגון "המדינה האיסלאמית". כן עלה, כי כחלק מההכנות ליציאתם ללחימה בשורות הארגון, צרכו השניים תכנים קיצוניים של "המדינה האיסלאמית", בין היתר, תכנים של אמצעי לחימה ותמונות של הרוגים בלחימה ועריפת ראשים, ואף עלה כי קיימו אימונים גופניים ומטווחי ירי כחלק מהכשרתם והכנתם ללחימה בשורות ארגון הטרור.

בתאריך 15/8/22 הוגש כנגד השניים כתב אישום חמור המייחס להם ביצוע עבירות ביטחוניות.

חקירה זו מתווספת לחקירות נוספות מהתקופה האחרונה, במסגרתן שירות הביטחון הכללי סיכל פעילות מטעם פעילי ארגון הטרור "המדינה האסלאמית" בישראל, האוחזים באידיאולוגיה הסלפית-ג'האדית הקיצונית.

במהלך חודש יולי עצרו שירות הביטחון הכללי בשיתוף משטרת ישראל/מחלק פח״ע ימ״ר נגב את מחמד אלרפאיעה, אזרח ישראלי כבן 30, תושב פזורת רפאיעה שבנגב, בחשד לביצוע עבירות ביטחון בהשראת ארגון הטרור המדינה האסלאמית (דאע"ש).

בחקירתו הודה כי הזדהה עם ארגון דאע"ש ותמך ברעיונות הארגון ומטרותיו, ואף ביצע אימוני ירי יחד עם נוספים במטרה להצטרף לארגון ולהילחם בשורותיו בישראל בבוא העת. יובהר כי פרט לעבירות ביטחון אלרפאיעה ביצע עבירות שונות בנשק, לצד עבירות פליליות.

עם תום חקירתו בשב"כ, הוגש כנגד אלרפאיעה כתב אישום, על ידי פרקליטות מחוז דרום.

"שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול בהתאם לסמכות הנתונה לו בחוק וינקוט את כל האמצעים העומדים לרשותו על מנת לטפל בתופעות הקשורות באידיאולוגיות איסלאמיות קיצוניות, ולסכל מבעוד מועד כוונות לפגיעה בביטחון מדינת ישראל על רקע זה וכן, ימצה את הדין בחומרה עם כלל המעורבים בפעילות טרור", נמסר מהשב"כ.

דאעש אום אל פאחם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד