י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
משאיר פתח למשא ומתן

ח"כ בן גביר מכריז על ריצה נפרדת: "סמוטריץ' פונה למצביעי שקד"

לאחר שלא הצליחו להגיע להסכמות, פיצול בין מפלגות הימין - יו"ר מפלגת 'עוצמה יהודית' כינס מסיבת עיתונאים בה הוא הכריז על ריצה נפרדת בבחירות ללא רשימתו של בצלאל סמוטריץ' • יחד עם זאת, הוא לא סוגר את הדלת בפני ריצה משותפת: "נותרה בי תקווה שהוא יתעשת" • צפו

ח"כ בן גביר מכריז על ריצה נפרדת: "סמוטריץ' פונה למצביעי שקד"
איתמר בן גביר נושא הצהרה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

78 ימים לבחירות: חבר הכנסת איתמר בן גביר מודיע הערב (שני) על ריצה נפרדת בבחירות הקרובות, תוך שהוא מאשים את יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' באי נכונות ללכת ביחד.

בהצהרה שנשא מכפר המכבייה תחת הסולגן "הגיע הזמן בן גביר", יו"ר מפלגת 'עוצמה יהודית' הודיע כי בכוונתו לרוץ עצמאית ולא ברשימה אחת יחד עם מפלגת 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ' בעקבות נתק של ימים ארוכים במו"מ. "בחודש וחצי האחרון עשיתי הכל, אבל הכל, כדי שנרוץ יחד עם חבריי במפלגת הציונות הדתית", טען בפתח ההצהרה.

"בתחילה חברי בצלאל סמוטריץ' סירב בכלל למשא ומתן. אחר כך הוא הסכים, אבל מסתבר שרק למראית עין, ועכשיו הוא דורש לעצמו שישה מקומות מתוך שמונה", תקף את ההצעה של 'הציונות הדתית'. "אתם מבינים, בכל סקר, בכל בדיקה, בכל מחקר – אנחנו גדולים ממנו משמעותית, והוא, הוא דורש לעצמו שלושה רבעים מהרשימה".

לדברי בן גביר, "סמוטריץ' בחר שלא נרוץ ביחד, כי הוא רצה בעיקר דתיים לאומיים קלאסיים. עבדנו מצוין ביחד בשנה האחרונה, אבל אני מכבד את הרצון שלו לפנות לקהל המצביעים של איילת שקד", עקץ תוך שהוא מתכוון לרצון לפנות לקהל ליברלי במגזר הסרוג.

למרות ההצהרה, הוא הותיר פתח לאפשרות שירוצו ביחד: "עדיין נותרה בי תקווה שהוא יתעשת ויבחר להמשיך ביחד", אמר. נותר עוד כחודש עד לסגירת הרשימות, כך שייתכן והצדדים יצליחו להגיע להסכמה.

"הגיע זמן בן גביר". בהצהרה הערב.

לפני מספר שבועות הם הגיעו להבנה לגבי חלוקת הרשימה, אלא שהמו"מ פוצץ בעקבות מחלוקת על המקום השביעי ברשימה המשותפת - 'עוצמה יהודית' דורשת את פעילה אלמוג כהן, ואילו 'הציונות הדתית' את סגן ראש מח"ש לשעבר, משה סעדה. 

כבר כמעט שבועיים לא מתקיים משא ומתן, ובמהלך הימים האחרונים בן גביר ניסה דרך גורמים חיצוניים להביא את סמוטריץ' לשבת, ובעקבות הכישלון החליט להצהיר על ריצה נפרדת.

בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר מסיבת עיתונאים ריצה עצמאית בחירות לכנסת ה-25 שידור חי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד