ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
חשד לאי הבנה בין השניים

הירי השגוי בחייל נתן פיטוסי ז"ל: 8 כדורים נורו

בצה"ל ממשיכים לתחקר את מותו הטראגי של סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל שהובא היום למנוחות בגין 20 בלבד. החשד הוא שהיתה אי הבנה בין השניים. פיטוסי חשב שחברו זקוק לעזרה מול מחבל ולכן המשיך לרוץ לעברו ולא הבין שהוא מכוון אליו | היורה במצב נפשי קשה ומבקש להיפגש עם משפחת הקורבן

הירי השגוי בחייל נתן פיטוסי ז"ל: 8 כדורים נורו
הלוויתו של נתן פיטוסי ז"ל צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

החייל שירה בסמ"ר נתן פיטוסי ז"ל בעמדה בקו התפר ליד טול כרם, ירה שני כדורים באוויר ושישה לכיוון גופו של הלוחם, כששניים מהם פגעו בו והרגו אותו. כך פרסם הערב (שלישי) הכתב הצבאי איתי בלומנטל ב'כאן 11'. המרחק בין שני החיילים היה כ-30 מטרים.

בצה"ל בודקים חשד כי החייל היורה נרדם, וברגע שפיטוסי בא אליו אחרי התפילה, הוא היה מבולבל ולכן ירה בו לאחר שחשב שהוא מחבל. החייל היורה טען כי ביצע נוהל מעצר חשוד, אך פיטוסי לא ענה לו ולכן החליט לירות. בכוונת המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) לחקור גם קצינים בגדוד נחשון, כדי להבין אם היו כשלים רוחביים ביחידה.

פיטוסי ז"ל.

כתב 'חדשות 12', משה נוסבאום דיווח הערב כי החייל היורה מסר בעדותו: "צעקתי כמה פעמים לעצור ויריתי שני כדורים באוויר, הדמות החשודה המשיכה לרוץ". אחת הערכות שנבדקות היא שפיטוסי ע"ה רץ לעזור ללוחם היורה מכיוון שחשב שהצעקות מופנות לחשוד אחר ולא אליו.

חבריו של החייל היורה סיפרו כי הוא נמצא במצב נפשי קשה ומבקש כל העת להיפגש עם משפחתו של פיטוסי ולספר להם את גרסתו לתקרית הטראגית שהובילה למות יקירם.

עוד בנושא:

בתוך כך, בצה"ל יצטרכו לחקור האם בוצע נוהל מעצר חשוד, ואם כן, האם בוצע כראוי. כמו כן יצטרכו לבדוק את התנהלות החייל בשטח, מדוע הוא נבהל כל כך, עד כדי ביצוע ירי חי, למרות שידע שחברו הלך ואמור לחזור. דבר נוסף שייחקר הוא מדוע סברו בצה"ל שהיה מדובר בפיגוע והוקפצו כוחות רבים למרדף אחרי חוליית מחבלים שלא הייתה קיימת.

כזכור, מהתחקיר הראשוני שבוצע עלה עד כה כי באירוע שהתרחש במרחב קו התפר אמש בשעה 22:30, עזב הלוחם את העמדה בה היה וכששב אליה חברו ירה בו שני כדורים בשוגג. הוא פונה לבית חולים ומת מפצעיו. תחילה סברו אנשי היחידה כי מדובר בפיגוע והזעיקו כוחות רבים ובהם אנשי שב"כ וגם מסוק הועלה לאוויר כדי לנסות לאתר 'מחבלים', אולם משהובהר כי מדובר בירי בשוגג פוזרו הכוחות.

סמל ראשון נתן פיטוסי ז"ל בן העשרים הובא היום (שלישי) למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בנתניה בהשתתפות קהל רב מבני משפחתו וחבריו שהגיעו להיפרד בפעם האחרונה.

ירי כוחותינו טול כרם נתן פיטוסי חקירת מצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד