י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
השיחה בין פוטין להרצוג נחשפת

מחוץ לכותלי בית המשפט: ההצעה הישראלית לקרמלין

המשבר סביב הסוכנות היהודית מתכנס להגעה לפתרון, היועץ לביטחון לאומי פנה למקביליו בקרמלין והציע לדחות את הדיון בבית המשפט, ולנסות להגיע להסדר בין הסוכנות למשרד המשפטים הרוסי. פוטין הבהיר להרצוג בשיחתם: אין לרוסיה כוונה למנוע מיהודים לעלות לארץ

מחוץ לכותלי בית המשפט: ההצעה הישראלית לקרמלין
פוטין והרצוג צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ישראל הציעה לרוסיה בימים האחרונים לנסות ולהגיע להסדר בנושא פעילות הסוכנות היהודית במדינה מחוץ לכותלי בית המשפט ובדרך זו להביא לסיום המשבר, כך אמרו ל'וואלה' שני פקידים ישראלים בכירים שעודכנו בפרטים.

ביום שישי הקרוב יתקיים דיון נוסף בבית המשפט במוסקבה בנושא התביעה של משרד המשפטים הרוסי נגד הסוכנות. ככל שההליך המשפטי יתקדם יהיה קשה יותר להגיע לפשרה שתמנע את הפסקת פעילות הסוכנות ברוסיה.

השיחה שהתקיימה בשבוע שעבר בין נשיא המדינה יצחק הרצוג לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין נועדה לוודא סופית כי מאחורי ההליך בו פתח משרד המשפטים הרוסי נגד הסוכנות היהודית לא עומדות סיבות מדיניות.

שני הפקידים הישראלים הבכירים ציינו כי השיחה הייתה חמה וארוכה, במהלכה הובהר שפוטין או גורמים אחרים בקרמלין לא עמדו מאחורי המהלך וכי לא מדובר בסנקציה רוסית נגד ישראל על רקע המדיניות כלפי המלחמה באוקראינה או סוגיה מדינית אחרת.

לפי בכיר ישראלי, במהלך השיחה פוטין הפגין נכונות לפתור את הסוגיה בערוץ המשפטי ואף הבהיר כי גם אם רוסיה אינה מרוצה מכך שאזרחים שלה מהגרים, אין לה כל כוונה למנוע עלייה של יהודים לישראל.

יום לאחר השיחה בין הרצוג לפוטין ולאור המסר החיובי מהנשיא הרוסי, התקשר היועץ לביטחון לאומי בלשכת ראש הממשלה, איל חולתא, למקביליו בקרמלין, והציע ששתי המדינות ינסו להגיע לפתרון מתואם מחוץ לכותלי בית המשפט.

שני הפקידים הישראלים הבכירים ציינו כי חולתא הציע כי הדיון בבית המשפט שתוכנן ל-19 באוגוסט יידחה בכפוף לתחילת שיחות בין הסוכנות למשרד המשפטים הרוסי על הסדרת פעילות הארגון ברוסיה, בצורה שתעלה בקנה אחד עם החוק הרוסי.

בכירים ישראלים ציינו כי עורכי הדין הרוסים שמייצגים את הסוכנות היהודית והמשלחת המשפטית הישראלית שביקרה במוסקבה לפני כשבועיים העלו הצעות דומה בעבר, אך משרד המשפטים הרוסי דחה אותן.

בשלב הזה הדיון הקרוב בבית המשפט במוסקבה לא נדחה וצפוי להתקיים ביום שישי הקרוב. בכירים ישראלים אמרו כי דחיית הדיון או החלטה של השופטת לשלוח את הצדדים למצוא פשרה תסמל כי הפרשה בדרך לפתרון.

הסוכנות היהודית רוסיה יצחק הרצוג ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד