כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הסלמה חמורה

עשרות הרוגים בתקיפה טורקית בצפון סוריה

כ-25 בני אדם נהרגו ביום שלישי בצפון סוריה לאחר שטורקיה פתחה בתקיפות אוויריות והפצצה ארטילרית נגד כוחות משטר אסד ולוחמים כורדים ליד עיירת הגבול קובנה

עשרות הרוגים בתקיפה טורקית בצפון סוריה
הפגזות מבנים: אילוסטרציה צילום: Pixabay

הפגזה טורקית שהחלה ביום שני בלילה, עם כלי טיס וארטילריה פגעו בעיירה קובנה. ההפגזה נמשכה לאורך כל יום שלישי, ולפחות ילד אחד נהרג.

לוחמי מיליציית הכורדית מהכוחות הדמוקרטיים הסוריים, הגיבו בירי מרגמות על עמדת גבול צבאית טורקית במחוז סנליורפה, חייל אחד נהרג ונפצעו ארבעה.

לאחר מתקפת המרגמות כוחות טורקים ירו חזרה נגד מטרות באזור קובנה. "לפי מידע ראשוני באזור נוטרלו 13 מחבלים. הפעילות באזור נמשכת", נמסר ממשרד ההגנה באנקרה.

דילווין, בעלת חנות בקובנה, אמרה כי כאוס פרץ בעיירה כשההפגזות התגברו ביום שלישי. "אנשים התחילו לרוץ לכל מקום, מכוניות בכל מקום, אנשים שואלים על החברים שלהם והמשפחה שלהם, ואז הפיצוצים התחילו להישמע. הפיצוצים היו בכל מקום", אמרה. "היה כל כך הרבה צרחות. כל כך הרבה פחד. עכשיו כולם סגורים בבית".

מאוחר יותר ביום שלישי נהרגו 11 בני אדם בתקיפות אוויריות של טורקיה על עמדת גבול סורית המנוהלת על ידי כוחות משטר אסד. לא ברור אם ההרוגים היו חיילים סוריים או לוחמים כורדים. כוחות המשטר הסורי התפרסו באזורים סמוך לגבול עם טורקיה כחלק מהסכמים שנועדו לבלום תקיפות של אנקרה נגד כוחות כורדים.

טורקיה פתחה בשורה של תקיפות מאז 2016 נגד כוחות כורדים ודאעש, אך רק לעתים נדירות הן הובילו למותם של לוחמי המשטר הסורי. אם יאושר כי כוחות המשטר הם בין ההרוגים ביום שלישי, התקיפה תהיה אחת ההסלמות הגדולות ביותר מאז שאנקרה ודמשק תוקפות אחת את השניה. ב-2020 בעקבות תקיפה של המשטר הסורי על 33 חיילים טורקים במחוז אידליב שבצפון-מערב המדינה, טורקיה הגבירה את התקפותיה באזורים שבשליטת הכורדים.

טורקיה עוינת את מנהיג סוריה בשאר אסד, ותומכת במורדים הקוראים להדחתו. אבל בשבוע שעבר שר החוץ מבלוט קאווזוגלו הרגיז את האופוזיציה הסורית בקריאה לפיוס בין המשטר למורדים.

 

טורקיה רוסיה טורקיה צפון סוריה כורדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד